Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Полина Карастоянова: Два са основните проблеми пред туристическия бранш в България
Автор: Екип Blagoevgrad24.bg 15:31 / 22.05.2024Коментари (0)1168
© Личен архив
Налице са всички обстоятелства за един добър и успешен летен сезон за туристите. От гледна точка на туристическия бизнес обаче проблемите, пред които сме изправени, са доста, и се надявам те да не бъдат толкова видими по време на развитие на сезона в следващите няколко месеца. Това каза Полина Карастоянова – учредител и изпълнителен директор на Националния борд по туризъм в предаването "Цветовете на България“ на Радио "Фокус“.

Два са основните проблеми пред туристическия бранш в България. Като основен проблем № 1 Полина Карастоянова посочи недостига на работна ръка и усложнените процедури  за внос на такава от трети страни. "Административната бюрокрация, пред която сме изправени в България, процедурите за одобрение и съответно докато се стигне до получаване на тези работни визи, са възможно най-сложните и най-дълги в сравнения с другите за нас конкурентни дестинации.“

По думите й туристическият сектор все още трудно се възстановява след пандемията в привличането на работници от България за дейностите, свързани със обслужването. "Трябва да е съвсем ясно, да бъдем откровени и да кажем, че за тези дейности на пазара на труда в България има недостатъчно възможни кандидати и единственият начин да бъде преодоляна тази криза е с енергичен, активен, превърнат в приоритетна политика за България, модел за внасяне на работници от трети страни.“  

Вторият проблем според нея има малко по-стратегически характер и е свързан с националния маркетинг и реклама. По думите й четвърта година вече България и Министерството на туризма не могат да произведат атрактивна, нова, завладяваща визия за популяризирането на туризма в България. "А това прави много сложна и трудно изпълнима задачата за конкурентоспособността на българския туристически продукт,“ смята тя.

Според експерта България е малка туристическа дестинация, сравнима с Хърватия или с Австрия, които държат висока цена на туристическия си продукт, защото по този начин го  пазят и създават конкурентоспособност за платежоспособни туристи. Според нея ако искаме да създадем един качествен бранд "България“ в туризма, трябва в него да бъдат вплетени автентични артефакти, история, култура и природно наследство, присъщи за България, и тогава ще можем да очакваме и по-висока цена, която да е адекватна на бутикова туристическа дестинация. "Само тогава качеството и цената ще имат знак за равенство. В противен случай ако цената е по-ниска от себестойността или от добавената стойност, която означава креативност, която означава интелигентни политики и управление, тогава няма начин тя да не повлияе на качеството,“ обясни Полина Карастоянова и добави, че най-добрият регулатор е самият пазар, като цената и качеството се срещат в една точка, която е в клиента и в пазара.

"Българската икономика и българският туризъм в последните четири години поради пандемията и политическата нестабилност имат едно дефанзивно развитие, което работи против обществения интерес, против интереса на българските граждани. Това, на което се надяваме, е да можем да преодолеем този пасивен или дефанзивен модел на поведение с проактивна, с интелигентна и с много професионална работа в сферата на туризма,“ заключи изпълнителният директор на Националния борд по туризъм Полина Карастоянова.

Калина СВЕЖИН

Още по темата: общо новини по темата: 1033
18.11.2024 »
07.11.2024 »
13.10.2024 »
10.10.2024 »
30.09.2024 »
28.09.2024 »
предишна страница [ 1/173 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Зима 2024/2025 г.
Избори в Германия
Издирват 13-годишно момче със Синдром на Даун в Старозагорско
Катастрофи в Кюстендилско
Избори в САЩ
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@blagoevgrad24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: