ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Потребителите у нас все по-рядко ставали жертва на нарушения | ||||||
| ||||||
"Според нашата статистиката в последните две години се наблюдава трайна тенденция общият брой нарушения да намалява. Имаше наскоро и проучване на Европейската комисия, насочено към потребителски индекси, които отчитат много фактори. Те показват един такъв процес в България - потребителите все по-рядко се натъкват на нелоялни търговски практики - 26-27% съобщават, че са попадали на такива. Другото интересно е, ако в миналото едва около 40% от тези, които са били засегнати по някакъв начин от нарушения, са се оплакали, то сега този процент е нараснал на около петдесет. Т.е. потребителите стават по-активни и това респектира търговците. Оттук наблюдаваме и тенденцията да намалява и броят на нелоялните практики", коментира Маргаритов. Той определи метафорично контролната дейност на Комисията като "непрекъснато състезание с търговците, които измислят различен тип хитрини, за да удрят по джоба потребителите". Важно е потребителите да реагират при всеки опит за нарушаване на правата им. Да влязат в диалог с търговеца и да настояват да получат това, за което са платили или някаква компенсация. Ако търговецът не е склонен да реши въпроса, да подадат сигнал в комисията, която извършва проверка, санкционира нарушителя и налага съответната мярка. "Ние си даваме сметка, че е важно да се работи с икономическите оператори, защото понякога нарушенията не са функция на умишлено поведение, а доста пъти са свързани с непознаване на законодателството, особено в онлайн търговията, където то доста динамично се развива. Ето защо една от основните ни насоки, в които ще работим в следващите години, е да "ограмотим" търговците и да ги запознаем с най-важните законови изисквания", обясни Маргаритов. Той добави, че когато случаи на нарушения получават широк обществен отзвук и медиите също са съпричастни, това е допълнително наказание за нелоялния търговец под формата на своеобразно обществено порицание. В края на разговора председателят подчерта значението на комплексното усърдие за постигането на висока степен на потребителска защита. "Това могат да направят само нашите съвместни усилия - и на институциите, и на бранша, в стремежа ни да си даваме сметка, че хората заслужават да получат нещо добро и ние сме в състояние да им го предоставим", каза Маргаритов. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Четири прохода са затворени за камиони, два от тях за всички МПС
19:03 / 25.12.2024
Кошмар на "Петрохан"! Снегът натрупа, а пътят е непочистен
09:13 / 25.12.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: