Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Предимствата и недостатъците на франчайза като бизнес модел 
Автор: Живко Кръстев 17:25 / 29.02.2024Коментари (0)1000
© Фокус
Франчайзът като бизнес модел е начин за разрастване на популярност на една компания и всеки начинаещ бизнесмен трябва да прецени дали този модел е подходящ за него. Това каза в предаването "Човекът на фокус“ на Радио "Фокус“ училищният мениджър Николай Цонев – съосновател на веригата школи по програмиране и креативни дейности Logiscool.

"Франчайзът е бизнес модел, в който една компания стандартизира своя продукт и го дава като готов продукт на местни предприемачи, които да го имплементират на местно локално ниво и съответно да го адаптират към различните пазари, така че това е вид разпространение. Основната разлика между предприемач и франчайзингополучател е в това, че е предприемачът започва от нулата – измисля процесите, бизнес плана, финансови калкулации, начин за навлизане на пазар,а докато при франчайз модела това се получава наготово. Получава се готовият продукт, съответно опита, който е набран дотогава от франчайзингодателя, получават се различните маркетингови стратегии и допълнителни обучения, начин на интеграция в съответния пазар,“ поясни той.

Предимствата на този бизнес модел сравнено с предприемачеството, са, че има вече утвърдена марка, т.е. спестяват се някои действия, като маркетинг на пазара, пиар, разпространение на стойностите и ценностите на марката. Дава изключително голяма подкрепа, защото франчайзинговиите мрежи са в повечето случаи световни. "Но въпреки всички предимства, които получава, разработването на един обект си е отговорност на франчайзингополучателя.“

Недостатъците при франчайза са, че той не е подходящ бизнес модел за всеки продукт и не е за всеки тип предприемач. Франчайзингополучателят е ограничен да спазва определените вече правила на наложения продукт, и има по-малко място за импровизация. Закупуването на франчайз модел е по-евтиният вариант от създаването на нещо свое собствено, тъй като предприемачът не можем да предвиди разходите, които биха били необходими, а закупуването на франчайз може по-лесно да бъде калкулирано. 

По думите му всеки, който иска да разработва този вид бизнес модел, трябва да наблегне върху собствените си лични проучвания, като дефинира своите желания и насоченост. "Да определи има ли браншове във франчайза, които повече му прилягат, дали има съответно пазарна ниша, колко е голяма тази пазарна потребност и дали той може да отговори на тези изисквания. Така че собственото търсене и собственото проучване са изключително важни когато човек взима такова решение.“

Най-големите предизвикателства за него в този модел е количеството работа, която трябва да се инвестира, защото по думите му това, че франчайзинга е готов продукт не означава, че усилието за интеграция му в пазара е по-малко.






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Февруари 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Виж още:
Актуални теми
Почина Лиъм Пейн
България и Войната в Украйна
Влизането на България в Шенген
51-ото Народно събрание
Мигрантски натиск към България
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@blagoevgrad24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: