© Blagoevgrad24.bg | | 24-часов телефон, на който ще можем да звъним, ако заседнем в асансьора, ще пусне Държавната агенция по метрология и технически надзор (ДАМТН). Това съобщи за "Монитор" нейният председател Стефан Цанков."Решихме в най-скоро време да пуснем този телефон, защото всяка година има стотици случаи на хора, блокирани в кабините на асансьорите, които звънят на техниците от поддържащите фирми, а те не отговарят", каза той.
"Преди 2 месеца в хотел в Банско служители от рецепцията изкарвали хората от спрял между етажите асансьор. Много от нещастните случаи стават именно в подобни ситуации. Хора, които не са компетентни, не бива да се занимават с това", предупреди Цанков.
Денонощният телефон ще може да се ползва и за аварии както и за сигнали за неизправни съоръжения.
"Ще направим и унифициран стикер, разпознаваем лесно от гражданите, който да се лепи в кабините на асансьорите и на други видни места в сградата", каза още шефът на ДАМТН.
"Сега всяка фирма изписва аварийните си телефони както реши, а там го няма нашия телефон. Във всеки асансьор ще искаме да го има. Така ще можем ние да изпратим екип, като помолим за съдействие друга фирма", поясни той.
По думите на Цанков проверките от началото на годината са установили фрапиращи случаи на занемарена поддръжка на асансьорите.
"Дори в Министерството за земеделието хванахме асансьори в трагично състояние, с разкъсани въжета, подобно на падналия, и с неработещи аварийни спирачки", каза шефът на метрологията. Според него най-наглото в случая е, че поддържащата фирма има постоянно човек в сградата на държавното ведомство.
"Не може той да е там и да не види, че цели снопове от въжето са скъсани", учудва се Цанков. "Съоръженията вече са спрени, но още преди 2 години сме дали предписание да се сменят въжетата и да се отстранят другите установени нередности", добави той.
По информация от ДАМТН окончателният вариант на доклада за падналия асансьор в столичния кв. "Гео Милев" ще бъде огласен във вторник. |