ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Ръководството на "Лидл": На всеки 100 лева за компанията остават 4 лева и 73 стотинки | ||||||
| ||||||
Основен акцент обаче бе – няма и е нямало изкуствено повишаване на цени, а напротив. При търговията с хранителни стоки, чиито срок на годност е изключително къс, ритейлът никога е нямал интерес от изкуствено завишаване на цените, защото функционира през оборота. За приключилата вече финансова 2021 г. е 2,73%. Това означава, че на всеки 100 лева за "Лидл" остават 4 лева и 73 стотинки, подчерта Милена Драгийска, изпълнителен директор на Лидл България. Драгийска изтъкна, че никога управляваната от нея верига не е товарила производителите и доставчиците с такси, за да попаднат в брошура или реклама. "Няма абсолютно никакви такси, утежняващи българския производител – нямаме входни такси, такси за промоции на различни продукти, работим с цена нето-нето“, добави търговският директор Драгомир Илиев. Налице било и миксирано ценообразуване – например продавали се често и стоки на нулева печалба. "Няма как да не ги продаваме, защото потребителите ги търсят и заради жестоката конкуренция няма как да ги продаваме на по-висока цена“, каза Драгийска, цитирана от news.bg Тя даде пример с агнешкото месо по Гергьовден и шарана по Никулден – тогава магазините продавали без никаква печалба, защото се искали да дадат справедлива цена на производителите. В рамките на презентацията бе направена и съпоставка между над 20 аналогични базисни продукта в Лидл Германия и Лидл България, като у нас цените са по-високи единствено при яйцата, кашкавала и прясното мляко. С изричното уточнение обаче – ДДС върху храните във Федералната република е 7%, а не е 20%, каквото е у нас. Подложени сме на интензивни проверки от 15 февруари насам. Приблизително 200 проверки имаме в нашите магазини, от които една е завършила с констативен протокол, а една с два акта от НАП за обект в София. Там от агенцията по приходите са открили само един кочан с хартиени бележки и книга, каквито трябва да има при положение че има срив на системата на НАП и продажбата продължи с хартиени бележки, обясни Любомир Хърсев. Вторият констативен протокол пък бил от БАБХ, защото клиент се почувствал подведен от информацията на опаковката на ядки кашу относно страната на произход, която била Германия. От веригата ще обжалват резултатите от двете проверки, като посочват, че в случай на срив на системата на НАП процедурата на действие била просто да се затвори магазина, а не да се обслужва големия поток от клиенти с хартиени разписки, което щяло да създаде огромни затруднения и за клиенти, и за персонал. Търговската верига е готова за диалог с държавата, но досега такъв фактически не е имало. "Имаме по-различна дефиниция за диалог. От 15 февруари започнаха проверки, но преди това имаше редица констатации за свръхпечалби, печалбарство и др. В края на октомври се обяви за създаването на работна група. Тази група досега не е имала нито едно заседание“, посочи Драгийска. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 09.03.2023 г.
0
на 09.03.2023 г.
0
на 09.03.2023 г.
+2
Коментарите са на публикуващите ги. Blagoevgrad24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета