
ЗАРЕЖДАНЕ...
С 2 млн. лева повече са се охарчили партиите по време на изборите | ||||||
| ||||||
За предизборната кампания за двата вота партиите, коалициите и инициативните комитети са декларирали приходи в размер на 9 212 103 лв., показва одитът на Сметната палата. Одиторите са направили насрещни проверки за да установят, че реално политиците са платили за реклама повече от декларираното. Одитът е установил, че имотът, който партия РЗС ползва в София на ул. "Г.С. Раковски" № 108 е на основанието на сключен договор за съвместна дейност между партията на Яне Яневи строителната фирма „Уорлд Инвестмънт Кепитълс". Като се вземе предвид, че договорът е сключен непосредствено преди започването на предизборната кампания, а срокът на действие на договора е до края на 2009 г., партията практически ползва помещението безвъзмездно, но не го е декларирала в отчета си и по този начин е заобиколена забраната за финансиране на политическата партия от юридическо лице. РЗС е отчела и 6 дарения в натура. Става въпрос за 270 билборда, които струват над 46 хиляди лева. По закон фирми не могат да бъдат дарители на партии, а тези рекламни пана са наети от физически лица, през фирма. Проверяващите смятат, че по този начин се създават съмнения за заобикаляне на закона. 222-те хиляди лева, платени за един от най-коментираните клипове по време на изборите - обръщението "Ако подкрепиш Бойко печелиш Костов", и поръчан от един от коалиционните партньори на БСП, не са отчетени. Същото е и положението с още 182 000 лева, похарчени за отпечатване на брошури. Едно от най-честите нарушения е, че и приходи и разходи над 5000 лева са били плащани на ръка, а не по банков път, каквото е законовото изискване. Така са постъпили ГЕРБ, Атака, РЗС, Синята коалиция и Лидер. Проверката на разходите за избор на депутати в 41-ия парламент показва, че РЗС и ГЕРБ са пропуснали да обявят съответно около 30- и около 50 000 лева, похарчени за излъчване на реклами в частни медии. Синята коалиция не е отчела 37 хиляди лева за рекламни табла и 24 бона за реклама в печатни издания. ДПС е пропуснала да декларира над 30 хиляди лева за клипове в частни телевизии и радиа и 24 бона във вестници. Всимки партии оправдават допуснатите нарушения с краткия едномесечен срок, в който е трябвало да се отчетат пред одиторите. Провеждането един след друг на двата избора също е попречило на централите да включат в отчетите си всички разходи. Източник: АСН |
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg