Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Шеф в БДЖ: Не сме конкурентоспособни в сферата на жп транспорта
Автор: Екип Blagoevgrad24.bg 16:18 / 28.01.2015Коментари (1)329
© Blagoevgrad24.bg
Днес, ръководството на "Холдинг БДЖ" ЕАД участва в кръгла маса на тема: "Европейски път за "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД: отвъд злободневните проблеми". Кръглата маса се проведе в "Дома на Европа" и беше организирана по инициатива на "Индъстри Уоч".

"Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията работи по изработването на национална транспортна система", каза по време на кръглата маса заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Антон Гинев. Заместник-министър Гинев поясни, че "този план трябва да бъде изработен така, че да има съгласуване между разписанията на влаковете и автобусите, за да се увеличат пътниците в жп транспорта".

"Към момента "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД не са конкурентоспособни в сферата на жп транспорта", каза Владимир Владимиров, изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ ЕАД". Владимиров поясни, че за да бъде дружеството конкурентоспособно трябва да са налице три основни фактора - бързи скорости, удобен подвижен състав и цени, които трябва да бъдат конкурентни на останалите видове транспорт.

"В момента по първите два критерия сме изостанали. Средната скорост в България е 55 км/ч, подвижният състав е стар и не предоставя комфорт и удобство за пътниците, цената е ниска, но от нея се възползват предимно учащи, пенсионери и социално слаби. Не успяваме да привлечем средната класа и тя предпочита да пътува с автомобилен и автобусен транспорт", допълни изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ" ЕАД. Според него, за да бъде решен този проблем, са необходими инвестиции в нов подвижен състав.

"В момента работим по изготвянето на План за стабилизиране и развитие на БДЖ, който ще бъде готов в средата на месец февруари", каза още Владимир Владимиров.

От своя страна Лъчезар Богданов, управляващ съдружник на "Индъстри Уоч" и организатор на събитието, изказа тезата, че развитието на обществен железопътен транспорт може да е успешно само при наличие на дългосрочна визия, отчитаща пазарните реалности, конкуренцията от останалите видове транспорт, социалните измерения и бюджетните ограничения. "Трябва да има налице ясна визия за създаване на удобна услуга за пътниците и железницата трябва да бъде осмислена като превозвач и доставчик на тази услуга. В България 77% от железопътните разходи се покриват от бюджета, докато в повечето страни този дял е много по-малък", допълни Богданов.

На кръглата маса участваха още представители на Европейската комисия за България, социалните партньори, както и анализатори и експерти от неправителствени организации.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Какво ли не правят само и само за да го ликвидират това БДЖ, ама нали трябва лапаница да има...
Коментарите са на публикуващите ги. Blagoevgrad24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Декември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Коледно-новогодишни празници 2024/2025
Зима 2024/2025 г.
Световна черна хроника
Катастрофи във Варна
Коледно-новогодишни празници 2023/2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@blagoevgrad24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Благоевградчани във facebook
RSS за новините
Статистика: