ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Шофьорските курсове поскъпват, достигат до 1000 лeва | ||||||
| ||||||
Според Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка, в момента цената в престижните школи е 850-950 лв. и се очаква тя да скочи с минимум 10 на сто. Причината била поскъпването на живота. "Плавно се вдигат и цените на горивата и в началото на пролетта това ще се отрази и на шофьорските курсове", поясни Иванов. По думите му по демографски причини броят на кандидатите да вземат шофьорска книжка е почти постоянен. За това и доказаните фирми на пазара, а и останалите страдат от липса на клиенти. "Няма наплив. В условията на пандемия хората, от една страна, се страхуват, от друга - нямат и финансова възможност за шофьорски курс, независимо че цената не е пипана от години назад", каза той. Той припомни, че има оферти за по 300 лв., които обаче след това излизат на кандидатите по 1300. Това се случва, защото в първоначалната цената не се включват изпитите, а заради лошата подготовка курсистите ги късат и трябва да се явяват повече пъти на изпити. Според Иванов към края на февруари може да се очаква известно нарастване на кандидатите. Друг представител от бранша - Трендафил Маринов, председател на Българския автоинструкторски съюз, каза в ефира на БНР, че се наблюдава по-голямо желание на хора на по-висока възраст да идват да се записват за кандидат-шофьори, като причината е страхът да се возят в обществения транспорт. Той изрази и недоволство от Наредбата за обучение на бъдещите шофьори, която скоро трябва да влезе в сила, а не е била обсъдена с бранша. "Там има текстове, които няма да подпомогнат обучението, а само ще натоварят икономически бранша. Това касае семейните фирми в малките населени места, те няма да могат да покрият тези условия и ще трябва да прекратят този вид дейност", каза още Маринов. "Изискванията са твърде високи - трябва да има регистрация на кабинета като учебен към Службата по трудова медицина, което струва около пет хиляди лева, хората не могат да си го позволят, това ще повиши и цената на курса. В учебната документация има теми за обучение, които са безсмислени, а в същото време не е заложено обучение за новите модели автомобили и новите системи в тях - все пак има много новости, хората си купуват нови коли, а ние няма как да ги обучаваме. В наредбата се разписват текстове, които ще облагодетелстват само определени големи фирми и школи", допълни той. Иванов от Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка коментира, че е време и в България да има модерни автополигони. "На тях курсистите, а и правоспособни водачи да могат да се обучават как да реагират в определени ситуации като хлъзгав път или силно намалена видимост. Това го има в развитите страни. Отделно е необходимо в зони с по-висок риск, като напр. усойните места по шосетата, предупредителните пътните знаци да бъдат големи и видими от голямо разстояние", предлага браншовикът. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Спасиха изгубени и премръзнали туристи в наша планина
08:50 / 01.12.2024
Затварят улици в Благоевград! Ето от кога
11:15 / 01.12.2024
"Гладиатор II" разтърси Малта
16:17 / 30.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: