ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Синдикален лидер разкри защо се е стигнало до трагедията с пожарникаря край Пловдив | ||||||
| ||||||
"Според нас причината за трагичната загуба на колегата ни от Пловдив не е в обстоятелствата, а в самата техника, която е закупена от Главна дирекция "Пожарна безопасност и защита на населението“ тъй като има висок център на тежестта, т.нар. "жив товар“. Това е водата, която е в цистерните. Автомобилът е предвиден за горски пожари, закупен по оперативна програма "Регионално развитие". Този автомобил би трябвало да е предвиден за работа в пресечена местност – гори, ниви, поляни и то при екстремни условия. Нали разбирате, че това е екстремна ситуация. Този автомобил трябва да бъде издържан по всички стандарти за безопасност. Важно е да отбележим, че този проблем е на европейско ниво. През август 2017 г. със същия модел автомобил има катастрофа, в която загива германски пожарникар. Има разследване и дело, в което доказва, че автомобилът се е движил с 30 км/ч и има изнесен център на тежестта, който води до преобръщане. Друг много съществен проблем е това, че нямаме изградени полигони за пожарни автомобили. Място, където водачите на такива автомобили да тренират за реакция в екстремни ситуации. Имаме наредба, която регламентира специалния режим на движение, която през 2010 г. беше променена. Преди това имаше заложено изискване нашите водачи да са задължително с С и D категория. След това този текст беше премахнат от наредбата и в момента водачите са само с С категория. Относно въпросът ви дали техниката във Врана е сигурна? Имаме автомобили като тези в Пловдив, Ловеч, Бургас, Велико Търново, те са едни и същи, закупени по една и съща програма. В момента същия модел пожарни автомобили, за които говорим, че са рискови, има в Дългопол, Втора районна служба "Защита населението“ гр. Варна и в Долен Чифлик. Неофициално имаме информация от колеги, че се чувстват несигурни с тези автомобили. Важен момент е това, че при търг за закупуване на пожарни автомобили, водещ критерии е най-ниската цена. Това не трябва да е така. Според спецификата те отговарят на изискванията, но това е само по документи. Едно от изискванията е тези автомобили да издържан на 30-33 градуса наклон. Тези зададени критерии обаче не предвиждат екстремната ситуация. Ние затова искаме да се направи обследване на полигон, в движение, тогава да видим как се държат тези автомобили на пътя. А иначе проблемите са много и съм го споделял неведнъж. От битов характер са главно. В момента се строи пожарна служба в "Аспарухово“, което се проточва близо пет години. Кадрови проблем също имаме. В курортните комплекси нямаме изградени пожарни участъци и се командироват служители от страната. Идват колеги от малки районни служби, където не разполагат с техника като нашата и тук те срещат затруднения. Във Варна знаете трафикът е много натоварен заради ремонтите, а колегите нямат опит. Създават ни проблеми и неправилно паркираните автомобили. Създават ни проблеми и хората, които карат агресивно на пътя. Отделно от всички тези обстоятелства водачът трябва да се съобразява и с изнесения център на автомобила. Това създава предпоставки за ПТП и стрес сред нашите служители да си вършат качествено работата“, каза Ивайло Янчев. Вижте повече във видеото! |
Още по темата: | общо новини по темата: 2 | ||||
|
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
40 см снежна покривка у нас, ето къде
16:46 / 26.12.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: