ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Соня Спасова: Измами с онлайн покупки на коли са сред най-честите оплаквания | ||||||
| ||||||
Некоректни търговци са най-честата причина за оплакванията, които постъпват в Европейски потребителски център. Той отговаря за трансграничните покупки и проблемите на потребителите в тази връзка. Покупката на коли, които впоследствие се оказва, че не съществуват, е сред най-често срещаните измами, отбеляза Спасова. "Друга такава е закупуването на дрехи и обувки, драстичен случай имахме, когато клиент се оплака, че е поръчал скутер, а са пристигнали слънчеви очила за 1 евро. Третият вид измами са свързани с покупки през онлайн платформи. Става така, че изведнъж младежи са абонирани за услуги или продукти, без да са го желали. Децата също стават жертви на тези измами, защото са подлъгвани чрез игрите, които играят онлайн, да се абонират за нещо, което не разбират. Освен това се случва детето да въвежда изисквани от платформата кодове на кредитни или дебитни карти, които трупат допълнителни сметки за родителите“, поясни още Соня Спасова. Онлайн покупките на автомобили през чуждестранни сайтове са рискови, отбеляза тя. "Не е ясно къде се намират продавачите. В такива случаи обикновено комуникацията между продавач и купувач се измества от онлайн платформа към чат приложение, където е по-трудно проследима. Стига се до оферта, клиентът получава проформа фактура и договор. Плаща сумата чрез банков трансфер. Колата се намира в трета страна – тоест нито в държавата на купувача, нито на продавача. Клиентът е заслепен от ниската цена, плаща и започва да чака. Обещано му е, че между 3 и 5 дни колата ще бъде докарана.“ Оказва се, че колата не пристига и потребителят вече няма връзка с продавача, а обявата е изтрита. Дори когато колите са предлагани от фирми, фирмата изчезва и така клиентът е измамен, алармира Спасова. ЕПЦ няма разследващи функции и не може да открие продавача – центърът може да помогне само при реално съществуващ продавач, за да изглади различията между него и купувача. "Когато правим големи поръчки, трябва добре да проверим продавача. Същите измами се случват с трактори, лодки, скъпи велосипеди. Дори да нямате възможност да отидете в съответната държава и да видите превозното средство с очите си, опитайте да изпратите близък, приятел, роднина, който да е сигурен, че то съществува“, посъветваха от ЕПЦ. Има и друга възможност за подвеждане – получавате колата, но тя е далеч в по-лошо състояние, отколкото Ви е казано от продавача. "Най-голямата сума, за която сме получавали оплакване и която е загубена вследствие на подобна онлайн покупка, е 40 000 евро“, сдаде подробности Соня Спасова. Има два варианта на измами при онлайн поръчка на дрехи, обувки и аксесоари – стоката да не пристигне или вместо поръчания артикул да пристигне нещо символично на цена е 1 долар – пръстенче, слънчеви очила и др. "Ако потребителят е платил с банкова карта, може да се обади в банката и да провери дали има възможност те да направят оспорване на плащането. Вторият вариант е продавачът да бави доставката – тогава ЕПЦ може да се намеси безплатно“, уточни Спасова. Когато се пазаруват дрехи и обувки, ако влезете в случаен сайт, проверете първо начина за контакт – трябва да има име на фирмата, физически адрес, телефон. Ако тези елементи не присъстват, това е знак за проблемен търговец, каза още Соня Спасова. "Освен това ако всички стоки са на разпродажба, това е червена лампа. Друг сигнал за възможна измама са лоши изображения на стоките, много правописни и граматически грешки в страницата“, допълни тя. Некоректните практики, на които децата попадат, са свързани с предоставянето на кодове, които те получават на телефоните си, на непознати хора, с които детето играе игри онлайн. Тези кодове са знак, че телефонът е вече абониран, без знанието на детето, за някаква услуга. Добре е да предупредим децата си за тези опасности, защото това води не само до финансови загуби чрез раздути изкуствено сметки, но и до изтичане на лични данни, поясниха от ЕПЦ. Когато потребителят проверява коментарите под даден артикул, за да се ориентира дали да го купи, трябва да внимава дали те не са написани от един и същи профил с еднакви граматически грешки. "Има и безплатни търсачки, където можем да сложим адреса на сайта и да проверим неговия световен рейтинг. Адресът на сайта трябва да започва с https – s като знак за сигурност. Трябва да проверим дали линковете, постнати на сайта, се отварят. Важно е да четем и общите условия на сайта, за да разберем как и къде можем да върнем стоката, ако не ни хареса“, заяви Соня Спасова. Ако сме се абонирали временно за нещо и безплатният пробният период изтича, а ние не искаме да го използваме, трябва да прекратим абонамента, докато още е безплатен, напомниха от ЕПЦ. Европейското законодателство защитава потребителя в много висока степен, така че онлайн покупките от европейски търговци са относително сигурни, заключи Соня Спасова. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: