© Blagoevgrad24.bg | | Пациент, потърсил Бърза помощ на тел.150, бил принуден да плаща на дошлите да го спасят доктори, тъй като на адреса му била пратена частна линейка. Оказало се, че операторът на спешния номер работил в комбина с частна болница, разкри директорът на "Национална система 112" Стоян Граматиков. Според него зачестилите оплаквания за неефективна работа на тел. 112 се дължат на това, че подобни далавери са секнали, след като от месец всички спешни обаждания се пренасочват към единния номер 112. В последните седмици имаше множество оплаквания от цялата страна за забавяне на предаването на спешни сигнали, както и посочване на грешни адреси от страна на операторите на тел. 112.
Най-фрапантен е случаят от 22 октомври, когато 28-годишна жена загуби живота си при катастрофа край прохода Предела, след като линейката пристигна с 40 минути закъснение. Причината е, че медиците получили грешна информация за мястото на катастрофата - тя станала на 5 км от Предела в посока Разлог, а на линейката било съобщено, че е на 5 км от прохода, но в посока Симитли.
Във връзка с този случай Граматиков каза, че от 112 е била подадена една и съща информация за катастрофата и на МВР, и на Бърза помощ, но докато полицаите пристигнали на мястото за 13 минути, на лекарите им отнело три пъти повече време. За да се избягват такива фатални недоразумения, той призова мобилните оператори да бъдат задължени да дават информация за точното местонахождение на обаждащия се по телефона. При използваните сега технологии, когато сигналът идва извън населено място, се получават отклонения до 35 километра.
Източник: в. "Монитор" |