Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Създателят на българските електромобили: За 1,20 лв. минаваш 100 км!
Автор: Екип Blagoevgrad24.bg 10:05 / 12.09.2018Коментари (2)869
©
Росен Даскалов е роден на 11 май 1971 година в Русе. Инженер, дизайнер, пилот, създател на първата българска суперкола Sin R1. Започва да се занимава с картинг и автомобилизъм още от дете, като впоследствие автомобилите се превръщат е негова страст и негова професия. През 2012 година създава компанията Sin Cars и първия български суперавтомобил Sin R1, пише "България Днес".



- Инж. Даскалов, преди броени дни представихте нов прототип на електромобил, пригоден за градска среда. Разкажете какво представлява той?

- Името на автомобила е L City и представлява платформа, над която ще се надграждат различни варианти. Първият от тях ще бъде транспортен модел с максимум 2 места, който е изключително компактен. Плановете ни за L City са да може да се окомплектова с различни двигатели, различни видове купета, двете демонстрационни въобще не бяха привлекателни като дизайн, възможност за модифициране според нуждите на клиента за 2, 4 или 6 души. Не само задвижването е екологично. Тръбната стоманена или алуминиева рама на практика няма амортизация, а пластмасовите външни панели на купето са изработени от рециклируема ABS пластмаса. Батериите са литиево-йонни и са разположени в пода, като капацитетът им може да се сменя.

- Как и колко се зарежда автомобилът?

- Елементарно! Нужно е единствено да го вържете за около 8 часа през най-обикновен контакт към домашната електропреносна мрежа. На нощна енергия разходът излиза около 1,20 лева. На сутринта имате кола, готова да измине между 100 и 200 км в градска среда с максимална скорост до 100 км/ч. Поддръжката също е евтина, като смяната на батерията след изчерпване на капацитета след години е в диапазона между 1000 и 2000 лв.

- Как ви хрумна идеята?

- През март бяхме на ежегодния автомобилен салон в Женева. Там представяхме нашия спортен модел, с който и се състезаваме. Разработваме и рали коли, тъй като аз съм и пилот. Докато разглеждах останалите прототипи на изложението, ми хрумна и новата концепция. Вместо изключително скъпи хибриди и електромобили, които да изминават пробег от по 400-500 км с високи скорости и да са с всички екстри като конвенционалните коли, реших да създадем изцяло електрически малки коли само за градска среда. Големите европейски и американски компании не искат да се занимават на този етап с подобно производство. Защо обаче ние да не го направим? За да видите контраста, ще ви дам няколко примера. Първо, големите луксозни хибриди са изключително скъпи. Второ, на дълъг път могат да изчерпят заряда на батерията. В такъв случай е необходимо да се спре и тя да се заражда 24 часа, при това на обособени места. Представете си обаче, че има няколко подобни коли на едно място. Това натоварва изключително много електропреносната мрежа, която все още не е направена да издържа на подобен тип натоварване. На големите европейски държави им трябват 10-15 години да пригодят ел. системата си за подобно натоварване, без да има проблеми. А какво остава за държави в периферията като България? Така ние решихме да влезем в съвсем друга категория, леката, ако мога така да се изразя, но и фукнционална. Малка каросерия, четири врати, лесно зареждаща се батерия, изкарваща средно до 150 км. Ще посоча, че таксиметровите шофьори навъртат максимум 200 км. Няма скоростна кутия. Завърташ ключа и настъпваш педала. Това е един изключително прагматичен автомобил, при това с малки размери, което решава и проблема с паркирането.

- Кой може да го ползва?

- Според нас ще е изключително практичен не само за гражданите, но и за куриерски фирми, за коли, обслужващи социални институции, таксита и друг вид транспортни услуги. Искам да посоча, че в големите европейски градове на много места вече е забранено в центъра да се навлиза с конвенционални коли, като за тези с дизелови двигатели е абсолютно недопустимо. Чрез нашата платформа този проблем също се решава. Давам пример. Пристигате в града или имате спешна работа за свършване в центъра. Идвате, наемате за няколко часа градския модел електромобил, свършвате си дейността, изхабявате батерията и си тръгвате. Лесно, бързо и удобно. На принципа на услугата рент-а-кар.

- Към кой пазар сте насочени?

- Ситуацията в момента е такава, че автомобилите ще са по-продавани на Запад. Разбира се, ние ще произвеждаме и за родния пазар и изключително ще бъдем щастливи, ако сънародниците ни разберат предимствата и се възползват от тях.

- Каква ще бъде цената?

- Стартовата цена на платформата е 15 000 евро. Оттам насетне тя може да се покачва в зависимост от екстрите и преконфигурацията според личните изисквания на клиента.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Идеята е добра, но никой в БГ няма да даде 15 000 € за този смешен електрокар ;)
0
 
 
Тези, които са работили във фирмата и са имали възможността да видят истинското лице на господин лъжеца и престъпник, са наясно за какви измами със заплати, осигуровки и работно време става дума, гарнирани с нервни изблици, заплахи и крещене срещу хората, които на практика му създават продукта, за който после той лицемерно твърди пред камерите, че сам е изобретил. :) Егоизмът и манията за величие са опасни пороци на мозъка. И после - "нямало кадри". Ами, няма. При такива условия, никой нормален човек с добри технически умения и себеуважение към личността си не се заседя във фирмата дълго. Няколко свестни колеги си заминаха оттам преди години заради споменатото грубо отношение и трудово-правни шашми, а редовно текучество на измамени хора има и след това. От НАП биха му се зарадвали много на данъчните схеми. Някой от бившите ми колеги там е описал част от цветущото ежедневие във фирмата ето тук: https://bgrabotodatel.com/company/124854 Аз също мога да потвърдя написаното от него, но не ми се хаби време да разказвам подробности в дълбочина, защото и доста други неща не съм споменал. Съдбата си знае работата. :) Краткият вариант може да се прочете в този мой албум в Лицевата книга: https://www.facebook.com/sportni.koli.3 ... 631&type=3
Коментарите са на публикуващите ги. Blagoevgrad24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Юли 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Грипна епидемия обхвана страната
Зима 2024/2025 г.
Коледно-новогодишни празници 2024/2025
Космическа надпревара
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@blagoevgrad24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Благоевградчани във facebook
RSS за новините
Статистика: