ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Тези промени ще засегнат милиони български шофьори | ||||||
| ||||||
1. Член 33 от ЗДвП да бъде променен. Да отпадне изцяло текстът в началото, който задължава шофьорите при избиране скоростта на движение да се съобразява с атмосферните условия, релефа на местността, със състоянието на пътя и т.н. Да остане само изречението: "Водачите са длъжни да намалят скоростта и в случай на необходимост да спрат, когато възникне опасност за движението". Мотивът е, че това изключително вреден текст, който превръща в отговорни за възникването на катастрофи 95 % от българските шофьори, защото са карали с "несъобразена скорост". В същото време той освобождава от отговорност представителите на всички институции, държавни, общински и частни фирми, които отговарят за поддръжката, маркировката, знаците, светофарите, ремонта на автомобилите, обучението на водачите и прочие. И накрая – "несъобразената скорост" дава невярна информация за причините, заради които стават тежките катастрофи. И заради нея се стига до фактът, че България за 2017 г. е на второ, а за 2016 г. – на първо място в Европейския съюз по брой на жертвите на 1 млн. жители. 2. Да се напише нов текст на точка 8 в алинея 1 на чл. 163 от ЗДвП. Предложеният сега текст задължава катаджиите да водят национални регистри на шофьорите и техните нарушения и наказания, на автомобилите и на катастрофите и да създават информационни фондове за съхранение на данните. Към този текст следва да се добави изречението: "Данните за всяко пътнотранспортно произшествие, при което е настъпила смърт, се обновяват след изготвяне на авто-техническа експертиза, както и след влязла в сила присъда." Целта е в крайна сметка да се уточни причината за всяко ПТП със загинал. С наредба да се задължат катаджиите да вписват в регистъра и подробности – дали автомобилът е с летни или зимни гуми, дали шофьорът и пътниците са били с колани, има ли дупки по асфалта, какво е състоянието на маркировката, мантинелите и т.н. Тази информация да бъде публично достъпна на сайта на МВР. 3. Нова алинея на чл. 180 на ЗДвП. Този член указва какво трябва да правят пътните полицаи и водачът в случаите, когато се налага принудителна-административна мярка (ПАМ) – прекратяване на регистрацията на МПС (по чл. 179, т.3). В новата алинея следва да бъде записано задължението на МВР да възстановява служебно регистрацията на автомобила след изтичане на срока на действие на ПАМ (от 6 месеца до 1 година), да издири собственика и да му върне големия и малкия талон за регистрация и да му върне същият номер, който е бил свален. Ако това задължение не се вмени на контролните орган, тази ПАМ противоречи на Конституцията на РБ в частта й за неприкосновеност на частната собственост. Държавата изисква от всеки, който желае да продава своя автомобил, дава го дава под наем, да го за залог и т.н., този автомобил да има регистрация и нито МВР, нито друг орган няма право да отнема регистрацията за по-дълъг срок от посочения в документите за налагане на ПАМ. В момента полицията върши конституционно нарушение с това, че кара собствениците (около 15 000 души за 2017 г.) отново да минат с автомобила си през каналите на КАТ и да си извадят нови номера, въпреки че наложената ПАМ е изтекла. 4. Втора нова алинея към чл. 180 или изцяло нов член 181 в ЗДвП. Да не се налага ПАМ за прекратяване на регистрация (по чл.179, ал.3) на моторни-превозни средства, които са собственост на юридически лица, с изключение на случаите, когато водачът е лизингополучател или управител на съответното дружество. Мотиви – по така предложените текстове следва да бъдат сваляни номерата на автобуси и тролеи от градския транспорт от 6 месеца до 1 година, ако шофьорът го хванат да кара пиян или дрогиран по време на работа, или книжката му била взета, но той е скрил това от шефовете си. 5. Нова алинея в член 17 на Закона за водачите на МПС. Този текст сочи кои шофьори следва да се подлагат на психотест, какъвто и в момента се изисква за водачите с професионални категории и таксиджиите. В новия закон за такива изследвания се пращат всички с отнети книжки за алкохол и дрога (около 5500 за 2017 г.) или изчерпани контролни точки, отделно още няколко хиляди души с влезли в сила съдебни решения за отнемане на правоспособност по различни причини, плюс неизвестен брой чужденци извън ЕС, които искат да си извадят български книжки и неизвестен брой българи, които притежават книжки от трети страни, а искат да си извадят нашенска. Накрая – на психотест ще трябва да ходят и шофьори, спрени при проверка на пътя, на които катаджия е взел книжката, защото е заключил, че "видимо" (по чл. 179, ал. 1, буква "а") са нещо нервни. Затова предложението е да остане психотестът за професионалните шофьори (изброени в точки 1,3,4 и 9), а за всички останали () той да е задължителен само в случай, че са налице медицински документи, в които се сочат проблеми с психическото им здраве. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятелиПокажи и всички отговори
на 26.04.2018 г.
+2
на 25.04.2018 г.
+5
Коментарите са на публикуващите ги. Blagoevgrad24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета