ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Ужилен клиент: Поръчах електрически скутер, получих слънчеви очила за 1 евро | ||||||
| ||||||
За да не попаднете в капана на онлайн чудовищата, вижте нашите три истории и как да се предпазите! Покупка на кола, която не съществува Дълго време търсех кола втора употреба. Накрая харесах джип в известен чужд сайт за продажба на автомобили втора ръка. Цената беше значително по-ниска от същия тип коли, които вече бях видял, а и джипът изглеждаше като нов. Търговецът ми изпрати договор, в който (видях по-късно), че има само име на човек/физическо лице, а не на фирмата-продавач. Получих и проформа фактура. Платих веднага чрез банков превод. Банковата сметка беше е в различна държава, а не там, където трябваше да е колата, но тогава не обърнах внимание. Джипът трябваше да бъде доставен преди 2 седмици, но след плащането вече нямам никаква връзка с продавача. Никой не отговаря нито по телефона, нито през приложението, чрез което досега си пишехме… Как да се предпазите от подобен капан? Когато купувате онлайн кола, която може да струва колкото всичките ви спестявания, е необходимо да положите повече усилия, за да се уверите, че тя наистина съществува. Ако не можете да отидете лично в чужбина, изпратете човек на място, за да я огледа и провери. Дори автомобилът да чака точно вас, този човек ще може да види щетите, драскотините, двигателя, цялата й история. Ако продавачът откаже, това може да е знак, че има някакъв проблем. При подобна покупка, не само колата, но и плащането трябва да е сигурно. По възможност плащайте чрез кредитна карта, а не по банков път или чрез система за паричен превод, защото така преводът е изключително труден за проследяване. Поръчах електрически скутер, получих слънчеви очила за 1 евро Видях реклама в социална мрежа за електрически скутер на изключително изгодна цена. Направих поръчка и платих веднага. Три седмици по-късно получих имейл, че стоката е пристигнала в офис на Български пощи. Отидох да получа пратката, но установих, че вместо скутер, там ме чакат очила. На тях имаше етикет за 1 евро. Как да не попаднете в подобен капан? Първото и основно правило е – проверка и пак проверка. Не кликвайте върху сайт, който случайно е попадал в полезрението ви. Особено ако домейнът ви се струва някак странен, вътре има всякакъв вид стоки и всичките са изключително изгодни. Сравнете цените на избрания продукт с тези на други онлайн търговци. Потърсете отзиви за избрания продавач. И проверете дали адресът на сайта е сигурен – трябва да започва с httpS. Безплатен код за онлайн игри, който вдига сметката на телефона Синът ми играе онлайн игри. Негов виртуален приятел му обещава да му даде допълнителни сили в играта/инструменти, за да стигне по-лесно следващото ниво. Той обаче от своя страна трябва да му изпрати код, който получава като СМС на своя телефон. Оказва се, че чрез този код може да се генерират покупки или дори онлайн абонамент и сметката ми за телефон стана огромна. Как да не попаднете в подобен капан? Говорете с децата си за рисковете от подобни ситуации. Обикновено заедно с кодовете за покупки/абонаменти се получава информация, че те не трябва да се предоставят на трето лице. Опасности се крият и в автоматичното съгласяване и отбелязване с тикче в дадени полета, което често правим по инерция и с досада. Колкото и да е досадно, тези текстове трябва да се четат, преди да се потвърдят. В противен случай не само може да се стигне до нежелана еднократна покупка, но може да се потвърди и годишен абонамент за дадена услуга/уроци/съдържание. Освен сметката ви за телефон в подобна ситуация може да пострада сериозно и кредитната ви карта, ако е оставена "вързана“ към профила на детето, с който то играе онлайн. И още… Винаги, когато сделката изглежда прекалено добра, за да бъде истина, то най-вероятно не е. Общото и при трите типа оплаквания, които получаваме в ЕПЦ България, е че не се прави проверка и се доверяваме прекалено лесно, именно защото предложеното е много изкушаващо и смятаме, че това е единственият ни шанс за нещо много желано, казва Соня Спасова, директор на ЕПЦ България. ,,Колкото и да е примамливо, не купувайте нещо само, защото е по-евтино - важно е не единствено да получите най-добрата оферта, но тя да не бъде фалшива“, напомня Спасова. И в ЕПЦ България, и в Мрежата ECC-Net редовно пристигат оплаквания, свързани с измами. Според данните за миналата година средната сума, платена от пострадалите средно в ЕС, е била 5562 евро. В офиса на ЕПЦ България сме получавали жалби за недоставена кола, за която са платени над 40 000 евро. Според данните на Мрежата ECC-Net измамените превеждат пари най-често чрез банков превод (близо половината от случаите) или плащат с дебитна или кредитна карта. Секторите, в които потребителите ни сезират най-често за измами, са свързани с финансови услуги, продажба на дрехи и обувки или на превозни средства. Ето още няколко съвета, които може да помогнат да се предпазите от онлайн чудовища: Не предоставяйте на продавача лични данни извън необходимите за поръчката имена, адрес и телефон. На търговеца не му трябват данни като ЕГН или номер на лична карта. Не кликвайте върху линкове от непознати имейли. Измамниците често изпращат имейли с линкове, които водят до фалшиви уебсайтове. Не им се доверявайте, дори ако изглеждат като имейли от известни компании или банки. Използвайте антивирусен софтуер. Той може да ви помогне да се предпазите от вируси и злонамерен софтуер, но и от сайтове, които могат да бъдат потенциално опасни и дори да бъдат ползвани за кражба на вашите данни. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 19.10.2023 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Blagoevgrad24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Община Благоевград пуска безплатни автобуси на Архангелова задушница
12:47 / 01.11.2024
Масов бой в ромската махала на Благоевград! Има пострадали
20:17 / 02.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета