Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Вдигат летвата на изискванията за луксозните хотели
Автор: Екип Blagoevgrad24.bg 11:12 / 21.07.2015Коментари (0)393
© Impact Press Group
Въвеждат се минимални задължителни изисквания за категоризиране на всички видове туристически обекти. Апартаментните туристически комплекси, хотелите, вилите, къщите за гости и апартаментите за гости също ще подлежат на категоризация. Критериите се отнасят до изграждането им, оборудването и обзавеждането, обслужването, професионалната и езикова квалификация на персонала в обекта. Това е записано в последния вариант на новата наредба за изискванията към местата за настаняване и заведенията за хранене и развлечения, която Министерството на туризма публикува за обществено обсъждане, пише "Черно море".

Според новите предложения туристическите обекти се разделят в два класа: А - хотели, мотели, апартаментни туристически комплекси, вилни селища, туристически селища и вили, и Б - семейни хотели, хостели, пансиони, почивни станции, къщи за гости, стаи за гости, апартаменти за гости, бунгала и къмпинги. Заведенията за хранене и развлечения (самостоятелни и прилежащи към места за настаняване) се категоризират като ресторанти, заведения за бързо обслужване, питейни заведения, кафе-сладкарници и барове.

Управляващите се отказаха от идеята, която се дискутираше през последната година, да отпадне категоризацията на самостоятелните заведения за хранене и развлечения.

Основната цел на прецизираните промени е повишаване качеството на предлагания туристически продукт и информираността на потребителите на туристически услуги, осигуряване на комфорт, безопасност и сигурност на туристите при реализирането на нощувки и хранене в тях, посочва се в мотивите към проекта на наредбата.
Наредбата за първи път поставя изисквания към новосъздадените по смисъла на Закона за туризма обекти - апартаментните туристически комплекси, хостелите и апартаментите за гости. Облекчават се изискванията към по-малките обекти с по-ниски категории с цел подпомагане на малкия и среден бизнес. В същото време са завишени изискванията към висококатегорийните хотели.

Фиксирани са размерите на телевизорите в помещенията за нощуване, броят и вида на възглавниците, съдържанието на минибара, броят на кърпите в банята, предлагането на Turn Down обслужване и т.н. Разписани са и специални правила към изграждането, обзавеждането и оборудването на хотелски стаи и апартаменти, съдържащи уреди и приспособления за максимално преодоляване на архитектурно-социалните бариери при обслужване на хора с намалена подвижност. За първи път са разписани изисквания към менюто на закуската, към услугата ол инклузив, към менюто за румсървиз и др.
С наредбата по отношение на хотелите (за всички категории) се създава задължително изискване за въвеждане на единен вътрешен телефонен номер 9 за връзка с хотелските рецепции. Целта на това ново изискване е туристът да бъде максимално улеснен, особено ако му се наложи да потърси бърза или спешна помощ в дадена ситуация.

Много от действащи до момента изисквания, които са били актуални преди години, сега са заличени като критерии, например наличието на рецепцията на ключарник - скрит от погледа на клиента, предоставянето на ключ или магнитна карта за туристите, метална каса на рецепцията, врата с шпионка на стаите и др.

Премахнати са изисквания, които във времето са показали, че са ненужни и не се ползват, като например термометър и барометър до главния вход, информационно табло, термометър и барометър в близост до рецепцията, стойка за рекламно-информационни материали и т.н.
По-специфичните изисквания към апартаментните туристически комплекси са свързани с изграждането на обекта с оглед въвеждането на съставните му части в експлоатация като жилищни сгради.

Младежката аудитория, която основно ползва услугите на хостели, може да разчита, че ще получи следните услуги в тях - почистване на стаята, предоставяне на безплатна карта на града, достъп до оборудвано кухненско помещение, до всекидневна с телевизор и озвучаване, възможност за ползване на телефон, дъска за гладене и ютия, сешоар, закуска, пране и гладене, достъп до интернет/Wi-Fi, вещи под наем (например велосипеди, хавлии и др.).
В Наредбата е обърнато по-специално внимание на къмпингите, както и на отделните територии в тях, предназначени за ползване от каравани/кемпери, палатки или с изградени бунгала. Изрично е включено изискване за ел.инсталация и електрическо захранване за всяка къмпингова единица (в т.ч. контакти за електрически бръсначки, мобилни устройства, за гладене и др.).

Къмпинговата единица за палатки следва да има съответна маркировка, като необходимата площ за една палатка е 50 кв. м (за къмпинг категория три звезди), 40 кв. м (за две звезди) и 32 кв.м (за една звезда). Къмпинговата единица за каравани, освен че е маркирана, следва да е оборудвана с излази за вода и електричество.
С наредбата се въвежда ред и по отношение на обслужването и предлаганите услуги в заведенията за хранене и развлечения. Броят на местата за сядане в прилежащите към морски и планински места за настаняване - клас А заведения за хранене и развлечения, където се предлага основното хранене на гостите, трябва да бъде равен на 30% от общия брой стаи и/или апартаменти в мястото за настаняване.

Времетраенето за изпълнението на поръчката зависи и от звездите на обекта, например поръчката за студени предястия, салати и аперитиви се изпълнява до 10 мин. в заведенията 5 звезди и 4 звезди и до 15 мин. в заведенията 3 звезди и 2 звезди; за останалите ястия и напитки - до 20 мин. За отделни видове аламинути и ястия с по-сложна технология сервитьорът е длъжен да предупреди, че поднасянето им ще се забави. За всички категории пък важи изискването отварянето на бутилираните напитки - безалкохолни, бира и вино, да се извършва пред погледа на клиента при поднасянето им.

Към всички обекти и категории има разписани изисквания за образование, професионална и езикова квалификация, на които следва да отговарят ключовите фигури от персонала на съответния обект.

Целта на наредбата е да се регламентират ясни правила за работа от страна на хотелиери и ресторантьори и предлагане от тяхна страна на висококачествени туристически услуги, което да спомогне за увеличаване приходите от туризъм и повишаване на броя на туристите в страната (български и чуждестранни), пише в документа







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Пияна компания си извика линейка в Камено, единият би шофьора
Зима 2024/2025 г.
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Природни стихии
Издирват 13-годишно момче със Синдром на Даун в Старозагорско
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@blagoevgrad24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: