ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Влаковете в България незаконни! | ||||||
| ||||||
Половината вагони също са без сертификат. От транспортното министерство потвърдиха информацията. Оказва се, че от общо около 5000 товарни вагона в БДЖ едва 1300 са със сертификат за безопасност. При пътническите превози в момента в движение са 430 вагона. От тях обаче само 230 имат сертификат. При старите електрически влакове от 20 само 2 са с документ за безопасност. Самите БДЖ нямат удостоверение за безопасност. "И до нас стигна информация за проблема. Става дума за невероятно безобразие", заяви председателят на Асоциацията на частните жп превозвачи Владимир Дунчев. В момента по релсите в страната се движат возила, които отдавна не са минали на технически преглед, което е много опасно, категоричен е шефът на Българска железопътна компания. Според Дунчев в близките дни конкурентите на БДЖ ще изпратят писмо до министър Александър Цветков и ще поискат среща с него. "Данните ви са верни, сертификатите за безопасност наистина са изтекли", заяви пред "Труд" шефът на Агенция "Железопътна администрация" Симеон Ананиев. Още миналата година съм издал две предписания за спиране на вагоните и локомотивите с изтекъл сертификат за безопасност. Ясно е обаче, че БДЖ не спазват забраната. Иначе у нас не би трябвало да се движат влакове. Според Ананиев от държавния жп превозвач се борели за законодателни промени, с които да се отмени изискването подвижният състав да минава на технически преглед на всеки 5 години. От БДЖ се аргументирали с факта, че в рамките на Европейския съюз няма единна практика за срока на валидност на сертификатите. Действащото българското законодателство обаче е категорично, че вагоните и локомотивите трябва да минават на технически преглед на всеки 5 години. Наистина БДЖ имат вина и ние сме започнали проверки. От миналата година насам сме спрели 80 локомотива. Освен това започваме да налагаме и солени глоби на държавния превозвач, посочи Симеон Ананиев. Реално за критичната ситуация около сигурността на влаковете у нас вина носят както предишното правителство, така и сегашното. Сертификатите за подвижния състав са изтекли в средата на миналата година, а 6 месеца по-рано е трябвало да се подадат документи и да започне процедурата за преглед на возилата. Това обаче не е направено. Новият управленски екип на министър Александър Цветков също не е предприел навременни действия по проблема. "По мое време това не можеше да се случи. Не бих допуснал от 320 локомотива 300 да са без документи", заяви за "Труд" бившият транспортен министър Петър Мутафчиев. Но фактически близо месец и при неговото управление влаковете са били без документи. Според Мутафчиев проблемът идвал от тоталната липса на средства за железниците. БДЖ нямат пари да платят за техническите прегледи, каза Мутафчиев. В България само на едно единствено място могат да се извършват технически проверки на локомотиви и вагони. Това е Националният изследователски институт по транспорт в столицата. Прегледът на един локомотив струва 7000 - 8000 лв., на пътнически вагон - около 4000 лв Източник: в. "Труд" |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Операция на ГДБОП в Кюстендил: Петима човека са арестувани
16:01 / 25.09.2024
Какво рискуваме, ако телефонът е нашата банкова карта?
11:15 / 25.09.2024
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: