ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Всяко четвърто циганче не стъпва в клас | ||||||
| ||||||
Стратегията посочва, че все още съществуват сегрегирани училища в гетата, както и вторично сегрегирани школа в близост до кварталите, където живеят децата от ромски произход. Преодоляна е обаче негативната тенденция ромчета, които са абсолютно здрави и нямат специални образователни потребности, да бъдат записвани в помощни училища единствено по социални причини. Стратегията предвижда поредица от стъпки, чрез които тези деца да се интегрират по-добре до 2020 г. Една от тях е в районите с преобладаващ брой ромски деца да се назначават помощници на основния учител в класната стая, за да помогне той децата да се впишат по-добре в обучението. За онези деца, които не владеят добре българския език ще има допълнителни часове за усвояването му. Специални кампании ще бъдат насочени към децата в гимназиална възраст, които имат потенциал, за да се стимулират те да кандидатстват в университет и да получат висше образование. Освен това ще бъдат издирвани роми висшисти, за да се мотивират да се върнат в класните стаи като учители. Ще има и специални кампании за децата в риск от отпадане, като ще се наемат млади хора като доброволци, за да работят с тези деца. За целта ще се създаде и система за ранно предупреждение за малчугани, при които има евентуален риск от отпадане. Отделно от това ще се работи и с вече отпадналите от школото млади хора до 16 г., за да бъдат мотивирани те да се върнат в класните стаи и да завършат образованието си. Ще бъде създадена и електронна платформа, на която ще се публикуват най-добрите практики в тази област. Стратегията поставя и още един въпрос, който неотдавна бе повдигнат и от неправителствени организации в специално проучване - децата на гурбетчиите. Документът отчита, че всяка година около 4000 ученици, сред които мнозина от етнически малцинства, се записват в училище, след което обаче не влизат в класната стая, тъй като заминават с родителите си на гурбет в чужбина. Констатирано е, че липсва система за проследяване на това дали тези деца се записват в каквото и да било училище там. Става ясно обаче, че малко от тях търсят неделните български училища в чужбина, които биха им помогнали да наваксат с изоставането по български език и литература, българска история и география. Стратегията констатира и факта, че след завръщането от гурбет записването на тези деца в училище става много трудно. Неотдавна и неправителствените организации посочиха, че има ред бюрократични пречки и множество документи, които детето трябва да носи при завръщането на семейството от гурбета, за да успее то да се върне в класната стая. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: