ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Въвеждат ековинетки с различен цвят, които ще лепим на колите си | ||||||
| ||||||
Съвсем скоро при преглед автомобилите ни ще получават категория – подобно на звездите в хотелите. Но според изгорелите газове. Така наречените "ековинетки", които ще лепим на стъклата на колите си. Как местните власти ще се справят с изгорелите газове от старите коли? И възможно ли е автомобилите с ниска екооценка да бъдат спирани в големите градове или в центъра? Ще се превърне ли България в автоморгата на Европа, след като някои от големите западноевропейски страни забранят движението на дизелови автомобили по техните пътища? И ще паднат ли цените им заради очаквания свръх внос? Измерванията показват, че у нас 60 % от замърсяването на въздуха идва от трафика. Средната възраст на автопарка в България е 20 години. А всяка година се регистрират над 260 000 коли втора ръка, внос от Европа. Регистрацията на екоавтомобили у нас е повече от символична: от КАТ отчитат близо 2500 хибрида и малко над 270 електромобила. В Париж колите на пътя са средно на 9 години. А битката с по-старите вече е започнала. Стикерите се лепят на предните стъкла и са в 6 цвята. В зависимост от количеството изгорели газове. Видът на винетката се определя от годината на производство и двигателя на автомобила. Така, в зелено са оцветени стикерите за електрическите и хибридни коли, а в сиво – за най-старите и замърсяващи, с право да циркулират из парижките улици. До два-три месеца подобни ековинетки въвеждат и за автомобилите у нас. Стикерите ще са в три цвята и ще се лепят по време на годишните технически прегледи. А данните за изгорелите газове ще се подават директно в "Автомобилна администрация". В битката с мръсния въздух - в Германия кметовете вече могат да забраняват старите дизелови автомобили в центъра на най-замърсените градове. От 15-те милиона коли на дизел, регистрирани там, ще бъдат засегнати над 10 милиона - всички под нормата Евро 6 - пуснати на пазара преди септември 2015 г. Според вносителите у нас новите мерки няма да засегнат много шофьори. Според търговците на стари коли у нас годишно се продават около 130 000 коли с махнати или неработещи катализатори, което е почти половината от пазара на коли втора ръка. Именно те създавали най-сериозни проблеми за въздуха. Източник: Нова тв |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятелиПокажи и всички отговори
на 09.04.2018 г.
0
Aнонимен
на 09.04.2018 г.
-1
Aнонимен
на 09.04.2018 г.
0
на 09.04.2018 г.
0
на 09.04.2018 г.
0
на 09.04.2018 г.
+1
на 09.04.2018 г.
+2
Коментарите са на публикуващите ги. Blagoevgrad24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета