Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Зелена кампания ще насърчава връщането на стъклени бутилки от бира
Автор: Екип на Blagoevgrad24.bg 10:00 / 04.08.2021Коментари (0)1144
©
Нова образователна кампания насърчава потребителите да връщат оборотните стъклени бутилки от бира в търговските обекти. Инициативата се провежда под мотото "Заедно за природата!“ и е част от стратегията на Карлсберг България за устойчиво развитие. Чрез образование по темата, водещата бирена компания у нас цели да намали екологичния отпечатък от дейността си и да допринесе за опазването на природните ресурси. Партньор на инициативата е лидерът в модерната търговия у нас Kaufland България, като част от дългосрочния ангажимент на компанията за употреба на устойчиви опаковки.

В периода 19 юли – 15 август 2021 г. всеки, който върне 6 оборотни стъклени бутилки от портфолиото на Карлсберг България на пункт "Информация“ в избран магазин от търговската верига Кауфланд в цялата страна, ще получи скреч карта с уникален промо код, с който може да играе за награди – един от общо 240 ваучера за пазаруване на стойност 50 лв. или да участва в томбола за голямата награда, която е ваучер за пазаруване в Кауфланд за 500 лв. За да се включи в играта с награди, потребителят трябва да регистрира уникалния промо код от скреч картата си на уебсайта www.zaednozaprirodata.bg, където са публикувани и пълните условия за участие в кампанията.

Преобладаваща част от произведената бира в България се предлага в оборотни стъклени бутилки. След консумация, те могат да бъдат върнати обратно в търговската мрежа, за да се приемат от компанията-производител за повторна употреба. По този начин потребителите спестяват до 0,20 ст. за всяка върната бутилка при следващата си покупка. Освен това, допринасят за културата на рециклиране, намаляват личния си въглероден отпечатък и подпомагат опазването на околната среда.

Всяка върната оборотна бутилка в магазините, се изпраща обратно в пивоварните, където преминава през процес на дезинфекция и почистване, за
©
да влезе отново в производство. На всеки етап от бутилирането на бира, показателите на бутилките се следят, за да се определи нивото на издръжливост и качества на стъклото. В модерните пивоварни оборотните бутилки могат да се използват до 50 пъти в производствения процес.

За разлика от оборотните стъклени бутилки, необоротните такива се предават за рециклиране в контейнерите за разделно събиране на отпадъците. След като бъде събрано, стъклото преминава през допълнително разтопяване и преработка, което хаби енергия и генерира въглеродни емисии, докато при повторната употреба на стъклени бутилки тази енергия се пести.

Ако не бъдат рециклирани и попаднат като отпадък сред природата, стъклените бутилки могат да я замърсят за следващите до 1,000 000 години, тъй като стъклото не се разгражда по естествен път вследствие на природни или климатични условия [1].

Производството на стъкло изисква също така големи количества енергия и ресурси, сред които пясък, сода на прах и варовик, което оставя своя отпечатък върху околната среда. На практика стъклото разполага с почти безкраен жизнен цикъл, предоставя възможност за многократна употреба и изключителна издръжливост. Друго негово ключово предимство е, че не променя вкусовите качества на продуктите. Именно затова то е и търсено сред любители на пивото - осем от десет европейци предпочитат бирата им да бъде съхранявана в стъклена опаковка [2].

Връщането на оборотните стъклени бутилки има значение, защото повторната употреба на всяка бутилка:

- Намалява на замърсяването на въздуха с до 10 пъти в сравнение с употребата на необоротни стъклени бутилки.

- Спестява енергия, време и ресурси, необходими за производството на нови бутилки.

Като част от глобална компания, Карлсберг България допринася за изпълнението на ангажиментите по програмата "Заедно към нулев отпечатък“- визията на Карлсберг Груп за по-добро утре във време на сериозни преди
©
звикателства като климатични промени, недостиг на вода и рискове за общественото здраве. Програмата се състои от четири амбиции: нулев въглероден отпечатък, нулеви отпадъчни води, нулева толерантност към безотговорната консумация на алкохол и нулеви злополуки. Всяка от тях е подкрепена от индивидуални измерими цели, които трябва да бъдат постигнати до 2022 и 2030 г.

За Карлсберг България

Карлсберг България е водещ производител на бира в България и една от най-динамичните и бързо развиващи се компании в бранша. Продуктовото портфолио на компанията включва разнообразие от първокласни бири – националните Шуменско и Пиринско, международните марки Carlsberg и Tuborg, Zatecky Hus с благороден жатецки хмел от Чехия, френската Kronenbourg Blanc, чешката Budweiser Budvar, немската пшеничена бира Erdinger, златистия испански лагер с цитрусови нотки San Miguel Fresca и американската Brooklyn Lager. Карлсберг България предлага на нашия пазар и сайдера Somersby, лидер в своя сегмент, в четири разновидности – ябълка, круша, боровинка, манго и лайм. Компанията има в асортимента си и безалкохолна бира– Пиринско Безалкохолно Пиво и Carlsberg 0.0%.

Оборотните бирени бутилки, които се връщат за повторна употреба в портфолиото на Карлсберг България са: Carlsberg, Шуменско, Шуменско Авторско пиво, Пиринско, Пиринско Ледено, Tuborg, Zatecky Hus, Budweiser Budvar от 0.5 л и Пиринско Младо Пиво и Шуменско Специално от 0.33 л.

[1] https://bit.ly/3rORXa5 

[2] https://bit.ly/3t6EBHC






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Отношенията София-Скопие
Напрежение след смъртта на бебе, издъхнало в линейка на път за болницата в Петрич! Бащата с шокиращ разказ за случилото се
51-ото Народно събрание
Зима 2024/2025 г.
Мигрантски натиск към България
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@blagoevgrad24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: