ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Общество
Криминални
Институции
Други
Кметът Паскалев върна бюджет 2010 за ново обсъждане | ||||||
| ||||||
1. Кметът оспорва намалението на средствата за "Изграждане, ремонт и поддържане на уличната мрежа", които ОбС намали от 1 320 000 лева на 920 000 лева. В тази дейност са предвидени разходи за текущ ремонт по сключени договори за: възстановяване на уличните настилки по уличната мрежа, за възстановяване и ремонт на тротоарни настилки по уличната мрежа, възстановяване на хоризонталната пътна маркировка и снегопочистване на уличната мрежа. Одобрената сума е крайно недостатъчна за осъществяване на тези дейности. 2. Оспорва се и решението за намаляване на средствата за "Международни програми и споразумения" от 200 000 лева на 100 000 лева. От началото на годината досега за кандидатстване за одобряване на проекти по оперативните програми общината е изплатила 47 000 лева. Одобрената от общински съвет Благоевград сума е крайно недостатъчна за кандидатстване по различните оперативни програми и за подготовка на необходимите работни проекти. 3. В противоречие с приетата от Общински съвет Годишна програма за управление и разпореждане с обекти общинска собственост е и намаляването със 150 000 лв. на перо "Други дейности по икономика". В Програмата са предвидени като разходи 300 000 лева за прекратяване на съсобственост и на замени, което практически води до неизпълнение на тази програма. 4. Намалени с 425 000 лв. са предвидените в Параграф 5400 Придобиване на земя, дейност "Изграждане, ремонт и поддържане на уличната мрежа" разходи, както следва. т.1 Отчуждителни мероприятия за ул."Владо Черноземски", гр.Благоевград-разхода в колона 6 "Финансиране с общински приходи" от 725 000 лв. на 500 000.00 лв. т.2 Отчуждителни мероприятия за ул. в кв."Бялата висота", гр.Благоевград-разхода в колона 6 "Финансиране с общински приходи" от 200 000 лв. на 0.00 лв. Предложението на общинска администрация се базира на проведените за реализирането на тези улици отчуждителни мероприятия, съгласно изискванията на Закона за общинската собственост, и въз основа на влезли в сила оценки за частите от имотите, които се отчуждават. 5. С решението на ОбС сумите, предвидени в Приложение №8 - План за финансиране на капиталовите разходи за 2010 г. § 51 00 "Основен ремонт дълготрайни материални активи" - Образование-дейност "Целодневни детски градини и Обединени детски заведения" в размер на 565 хил. лв. и дейност "Общообразователни училища" , с изключение на т.2 в размер на 607 967 лв. се блокират във връзка с кандидатстване на общината по програма Подкрепа за прилагане на мерки за енергийната ефективност в общинската образователна инфраструктура. 6. Община Благоевград е кандидатствала по "Национална програма за съфинансиране от МОН на общински инвестиционни проекти, насочени към подобряване материалната база на училищата", Модул - Съфинансиране на проекти за енергийно ефективно саниране на училищните сгради, по която е одобрена сумата 326 577 лева. Това са целеви средства, преведени на 30.12.2009 год. и са преходен остатък. По "Национална програма оптимизация на училищната мрежа" са неизразходвани целеви средства в размер на 36 390 лв.. Общо за двете програми в размер на 362 967 лева са проведени процедури, сключени договори и се санират V-то основно училище, VІІ-мо основно училище, Природоматематическа и Езикова гимназии. 7. В инвестиционната програма в същата т.1.6. са блокирани и средствата за неотложни ремонти - ЦДГ №1 - "Монтаж отоплителен котел и основен ремонт на отоплителна инсталация"; "Основен ремонт на хидроизолация в ЦДГ №3 и ЦДГ №4", както и основен ремонт "Покрив в ОДЗ №1". 8. В нарушение на приетите от общински съвет "Правила за условията, критериите и реда за финансово подпомагане на спортните клубове в община Благоевград" са заделени по 4000 лв. на петте футболни клуба. 9. Прието е за осигуряване на разходната част на бюджета да се използват всички видове приходи, съгласно действащата нормативна уредба, след решение на Общински съвет. Това е в нарушение на един от основните принципи в Закона за общинските бюджети (ЗОБ), че разходите по общинския бюджет се извършват до размера на всички постъпления - чл. 22 от ЗОБ. 10. В противоречие на чл.28, ал.2 от Закона за общинските бюджети е предвидено кметът да предлага на общински съвет ограничаване или спиране финансирането на второстепенните разпоредители с бюджетни кредити при неспазване на финансовата дисциплина и на правилата по Системите за финансово управление и контрол. Съгласно ЗОБ органът, който има тези правомощия е кметът на общината, а не общински съвет. Кметът счита, че Решение №25 по Протокол №2 от заседание на Общински съвет Благоевград, проведено на 26.02.2010 год., следва да бъде преразгледано и изменено . |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: