ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Ако тази част в автомобила ви не работи правилно, ще се сблъскате със сериозни проблеми | ||||||
| ||||||
Какво е горивен инжектор и как работи? За правилната работа на двигателя в целия диапазон на оборотите е необходимо правилно подаване на гориво. Необходим е инжектор за точково впръскване на бензина във всмукателния колектор или в цилиндъра. Впръскването се извършва с помощта на дюзи, които получават сигнал от електронния блок за управление на двигателя (ECU). Той е този, който задава времето за отваряне на дюзата. Интервалът на отваряне се измерва в милисекунди. Ето и етапите на работа на инжектора 1. Сензорът MAF измерва обема на въздуха, който е преминал през него и изпраща данните към ECU. 2. Системата изчислява необходимото количество гориво за правилната работа на двигателя. Нормалното съотношение е 14,7 части въздух към една част бензин. 3. ECU изпраща сигнал към инжекторите за отваряне. Признаци за неизправност на инжектора Проблемите в тази система могат да бъдат диагностицирани по следните симптоми: Нестабилна работа на свободен ход. Поради факта, че грешната гориво-въздушна смес (богата или бедна) навлиза в цилиндрите, двигателят може да се "задави“ или да изгасне. Вибрации на двигателя. Когато малко гориво влезе в един или повече цилиндри, то гори с малко енергия. В този момент двигателят става небалансиран и започва да вибрира. Прекъсване на запалването. Ако инжекторите са замърсени, горивото се впръсква като струя, а не като мъгла. Поради това се образуват въглеродни отлагания върху запалителните свещи и те не могат да произведат искра, за да възпламенят бензина. Тази ситуация причинява прекъсвания на запалването. Теч на гориво. В тази ситуация двигателят няма достатъчно бензин, за да работи стабилно. Проверете индикатора на двигателя. При съвременните автомобили всички параметри се контролират от ECU. В случай на неправилна работа или повреда на която и да е система, машината ще покаже грешка на таблото. Черен дим от ауспуха. Ако в цилиндрите попадне много гориво, то няма да изгори напълно. При подаване на газ ще излезе черен дим, пише carmarket.bg. Причини, поради които инжекторът може да не работи Инжекторът се счита за надежден автомобилен компонент, но има няколко причини, поради които може да се повреди. Некачественото гориво най-много скъсява експлоатационния живот. 1. Запушени инжектори По време на работа на автомобила в инжекторите остават много отлагания: смоли и лакови образувания. Поради това тяхната производителност намалява и двигателят изпритва недостиг на гориво. Какво да направя Ако инжекторите не са много замърсени, можете да опитате да ги почистите сами. За да направите това, към бензина се добавят специални почистващи добавки, за да се премахнат всички отлагания. В случай на силно замърсяване ще помогне само специално почистване. Дюзите се спускат във вана и под въздействието на ултразвукови вълни частиците на утайката се измиват. 2. Окисляване или корозия С течение на времето всички контакти се окисляват. Поради това предаването на сигнала от ECU към инжекторите е нарушено и те не се отварят според очакванията. Какво да направя В този случай трябва да почистите всички контакти. За да направите това, трябва да изключите акумулатора и да премахнете всички конектори. Най-добре е да използвате специални съединения. В домашни условия изопропиловият алкохол може да помогне. За да почистите, трябва да навлажните кърпата и внимателно да избършете контактите, като премахнете плаката и оксидите. Ако процедурата не помогне, тогава ще трябва да промените връзките. 3. Неизправност на електромагнитния клапан Във всеки инжектор има клапан, който отговаря за отварянето и затварянето при подаване на гориво. Износването му ще го накара да остане в едно положение. Тогава инжекторът или постоянно ще впръсква гориво, или няма да се отвори. Какво да направя В тази ситуация ще помогне само смяната на инжектора с нов. За да сте сигурни, че резервните части ще издържат по-дълго, трябва да купувате качествени части. 4. Грешка в ECU ECU управлява всички системи на автомобила. Ако има грешка в софтуера или инсталиран такъв от друга машина, инжекторът няма да работи правилно. Какво да направя Трябва да смените ECU с такъв, който е подходящ за вашия модел или да коригирате настройките на софтуера. Не трябва да правите това сами. Процедурата изисква специални познания и оборудване. 5. Износени или повредени О-пръстени Както повечето механизми в автомобила, инжекторите трябва да се обслужват. Ако О-пръстените са сухи или повредени, в цилиндрите ще влиза въздух. Поради това инжекторът няма да доставя достатъчно гориво. Какво да направя За да коригирате тази ситуация, трябва да закупите ремонтен комплект за инжекторите и да смените всички пръстени. 6. Механични повреди Пукнатини, деформация на тялото или счупване на контактните точки ще доведат до спиране на работата на инжектора. Такива последствия са причинени от продължителна работа при високи температури или силни вибрации. Какво да направя В случай на механична повреда само подмяната ще помогне. За да диагностицирате и отстраните проблеми с инжектора, трябва да се свържете с квалифициран специалист, тъй като работата с инжекционната система изисква специални знания и оборудване. Последици от повреда на инжектора Неизправността на инжектора води до различни последствия. Някои от тях могат да причинят сериозни щети и значителни разходи. Повишен разход на гориво. Поради неправилно дозиране на гориво, колата започва да консумира повече бензин. Това се дължи на факта, че двигателят се опитва да компенсира загубата на мощност с повече бензин. В допълнение към увеличаването на разходите за зареждане с гориво, това увеличава износването на горивната помпа, филтрите и инжекторите. Загуба на мощност. Ако инжекторът е повреден, подаването на гориво ще бъде нарушено и ефективността на горене ще намалее. Това ще доведе до намалена мощност и увеличено време за ускорение. Това е опасно, защото може да нямате достатъчно време да завършите маневрата, което ще доведе до извънредна ситуация. Повреда на катализатора. Дългото шофиране с дефектен инжектор може да доведе до разрушаване на катализатора поради голямо количество неизгоряло гориво. Ако това се случи, частиците могат да навлязат в цилиндрите на двигателя с вътрешно горене. В резултат на това ще се наложи основен ремонт. Зацапани свещи. Твърде много впръскване на гориво ще доведе до образуване на въглеродни отлагания върху запалителните свещи. Това може да причини прекъсване на запалването, което също може да доведе до скъпи ремонти на двигателя. Нестабилна работа на двигателя. За да работи правилно, е необходима правилната гориво-въздушна смес. Ако нейния състав се отклонява повече или по-малко, това ще доведе до вибрации, пукане от изпускателната тръба или силен шум. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Четири прохода са затворени за камиони, два от тях за всички МПС
19:03 / 25.12.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: