Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Българите все по-често на круизни пътешествия
Автор: Екип Blagoevgrad24.bg 11:02 / 23.03.2011Коментари (3)409
©
След няколко седмици предстоят двете най-значими световни конференции в круиз индустрията - тази в Маями, касаеща предимно световния и американски пазари и тази в Саутхемптън, касаеща предимно британския и европейски пазари. Вече обаче и реалностите и тенденциите за 2011-та са ясни:

• 2011-та ще бъде поредната рекордна година по брой пасажери в историята на круиз индустрията: над 16 милиона пасажера. За 2010-та круиз пасажерите бяха 15 милиона*.
• 14 нови мега-лайнера на вода през 2011-та, на обща стойност 4,6 млрд. долара. За 2010-та бяха пуснати на вода други нови 12.
• Неизменно за последните 10 години круиз индустрията е най-динамично растящия сектор от цялата туристическа индустрия.
• Круизите представляват интерес номер едно сред потребителите спрямо който и да е друг вид пътуване или почивка поради:
- качеството на предлагания туристически продукт;
- опита от предишни круиз ваканции;
- цената;
- удовлетворението от новите кораби.
• 94% от круиз агенциите в целия свят са оптимистични за ръст в продажбите през 2011
• Още по-голяма диверсификация на маршрутите по целия свят
• Нови забавления и атракции на борда на корабите за 2011-та
• Средното време на постъпване на круиз резервация преди круиза, се увеличава от 4,5 месеца през 2009-та на 5,8 месеца през 2011-та
• Средната продължителност на круиз ваканцията се увеличава през 2011-та до 7,2 дни


В Европа

Най-бързо растящия пазар в световен мащаб е именно европейският. Ръстът само за една година на нашия континент надхвърля 12%, до забележителните 5 милиона пасажера. В Европа оперират общо 45 круиз линии с общо 124 кораба (морски и речни). Тази година ще бъде рекордна и за круизите в Европа. Никога досега не е имало такава концентрация на пасажерски кораби в европейски води. Разбира се, повишената конкуренция води от една страна до по-ниски и достъпни цени, а от друга - до печеливши и доволни гости. Това показва и статистиката: 23% ръст на европейския пазар за последните 3 години. Почти две трети от клиентите на Стария континент предпочитат като дестинация Средиземно море и островите в Атлантическия океан; 18% - Северна Европа, 24% - извън Европа, главно Карибските острови.
Средната възраст на круиз пасажерите продължава да пада. В момента тя е 54 години. Едно от обясненията е, че круизите стават все по-достъпни за по-широк кръг потребители от всички възрастови групи.

В България

Круиз ваканциите набират все по-голяма популярност сред клиентите и в България. Определено 2011-та ще бъде рекордна за нашия пазар, като до момента направените резервации бележат забележителния ръст от над 200% спрямо същия период на миналата година. Това важи както за индивидуалните резервации, така и за групите. Предпочитана дестинация за българите остава Средиземно море. Интересно е обаче да се отбележи, че Карибските острови изпреварват Балтийско море като втора най-предпочитана дестинация. Сумата, която харчат нашите сънародници за 7-дневен круиз на пълен пансион, с атракциите и забавленията на борда в Средиземно море, с включени полети отиване и връщане, всички трансфери, евентуално хотел, всички такси и медицинска застраховка, започва от около 900 - 1000 евро на човек, настанен в двойна каюта. Круизите са особено търсени и при поводи, а и като подаръци за близки - юбилеи, годишнини от сватба, меден месец и др. Повишена популярност има сред речните круизи в Европа. Постъпват запитвания и за околосветски плавания. При тях обаче планирането започва поне една година предварително. Тази година круиз линиите са завишили още повече контрола върху американските круиз агенции и туроператори да не приемат резервации от страни извън САЩ и Канада. През 2010 г. имаше неприятни случаи на недопускането на борда на кораба и връщането на суми на български пасажери, резервирали през американски интернет сайтове. Проучвания сочат, че средно един потребител разглежда 18 интернет сайта преди да вземе решение за своя круиз. Въпреки това предпочитания метод за резервация остава чрез круиз експерт - лице в лице (25%), по телефон чрез круиз експерт (38%), он-лайн чрез круиз експерт (17%) или директно чрез круиз линията (20%) от които он-лайн (12%).

Сред основните силни черти на круизите са големия избор на маршрути по целия свят и по време на всички сезони; богатия избор на хранене - специализирани ресторанти на борда, гостуващи шеф-готвачи, местна и интернационална кухня, кулинарни демонстрации и състезания. Не по-малко привлекателни са забавленията и обогатяващите програми по време на круиза - семинари, лектори на борда, дегустации и обучения, в голямата си част които са или безплатни или на символична такса за участие в рамките на 10-30 долара на човек (ако например дегустирате старо вино или уиски). Силен интерес има към тематичните круизи - музика, храна и вино, култура и изкуство, алтернативен начин на живот и др. Круиз линиите привличат водещи световни оператори на спа и фитнес центрове на корабите, на козметични салони и ред други допълнителни услуги, включително богати спортни програми - футбол, баскетбол, тенис, мини-голф и т.н. Децата също не са забравени. За всяка възрастова група има клубове за тях, като детегледачки и обучен персонал поемат грижата и освобождават време на родителите в голямата част от денонощието.

Водещи дестинации при круизите - тенденции при европейските потребители

За 2011-та водещите дестинации са:

1. Европейски реки
2. Средиземно море
3. Острови в Гърция и Турция
4. Карибски острови и Източно Мексико
5. Южна Америка
6. Панамски канал
7. Хавайски острови и Южен Пасифик
8. Китай и Япония
9. Югоизточна Азия
10. Балтика и Скандинавия


* По данни на Международната асоциация на круиз линиите, САЩ и на Асоциацията на Акредитираните Круиз Експерти, Великобритания







Зареждане! Моля, изчакайте ...
на 24.03.2011 г.
0
 
 
Поздравявам ви за статията! Отлично написана и достоверна. Абсолютно вярно е за качеството и достъпната цена. Наистина излиза по-евтино, а си в прекрасни условия, с отлична храна и забавления. Май само не сте споменали, че трябват и джобни за фризьор, покупки разни от магазините на корабите. Ползва се и 10% отстъпка на стоките.
+2
 
 
Е, да заможните бизненс дами и господа си позволяват луксози пътешествия, докато служителите им работят на минимална работна заплата и се опитват все пак да прехраннват семействата си!! Чудесно би било това да се случва и на нормалните български граждани, както и следва, след като работят достатъчно, за да може работодателите им да си позволят този круиз, както и лъскава кола и куп други екстри! Не може да се действа по-този начин, просто е нехуманно. След като могат да си продават продукцията, каквато и да е била тя, на европейски цени и пазари е нормално и коректно да се заплати на работниците услугата, която извършват по европейски начин и стандарти! И все пак искам да пожелая лек път и приятно изживяване на всички по водата!!! :)
Коментарите са на публикуващите ги. Blagoevgrad24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Декември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Зима 2024/2025 г.
Коледно-новогодишни празници 2024/2025
Природни стихии
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Хороскоп за деня
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@blagoevgrad24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Благоевградчани във facebook
RSS за новините
Статистика: