ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Българска разработка превръща колата в електромобил срещу 8000 лева | ||||||
| ||||||
По неговите думи вече текат тестовете на преработен автомобил "Фиат Пунто", като първите данни от тях дават основания за оптимизъм. Основните компоненти, използвани в колата - двигател, батерии, контролери и т.н., са българско производство. Според Левков постигането на цитираната цена е възможно, ако се пристъпи към серийно производство на нужните компоненти и държавата осигури финансови стимули за собствениците на подобни автомобили. Разчетите на ИКЕМ показват, че в момента в България изминаването на 100 километра с кола на ток ще струва от 2.50 до 3 лева. За сравнение, дори при най-икономичните традиционни автомобили, тя трудно би могла да падне под 7-8 лева при сегашните цени на горивата. В същото време електромобила има значително по-малко разходи за поддържка, като отпадат периодичните смени на масла, филтри и т.н., типични за двигателите с вътрешно горене. Екологичният ефект също не е без значение. Членовете на ИКЕМ работят по нужните промени в нормативната уредба, без които електромобилите не могат да тръгнат по пътищата на България. Към момента вече се оформя мнението, че би било добре покупката на колите на ток да не се облага с ДДС. Държавата можело да помисли и за създаването на зелен фонд, в който да се акумулират средства от продажбата на емисии въглероден диоксид. Той би могъл да дотира с около 5000 лева покупката на всеки електромобил. Като стимул за придобиването на кола на ток се обмисля и идеята собствениците на подобни превозни средства да намалят данъците върху доходите си с определен процент. Организацията на движението също може да стимулира покупката и ползването на коли на ток чрез разрешаването на движението им в буслентите, безплатното паркиране в центровете на градовете и т.н. Според съветника в Столичния общински съвет Мартин Заимов в местния парламент вече има съгласие да се осигури свободен престои на електромобилите в бъдещите синя и зелена зони, опрощаване на данъка на подобни возила и субсидирането на проекти в тази област. Заимов смята, че би било добре, ако до две години столична община инвестира в изграждането на зарядни станции и покупката на автомобили, като търси средства по европейски програми. Фирми, които членуват в ИКЕМ, вече работят и по пилотни проекти за производство на зарядни станции за коли на ток, като готовите продукти се очакват до няколко месеца. Разработките предвиждат да се използва енергия от възобновяеми източници (слънчеви панели, например) и отделните компоненти да са част от интелигентна мрежа за мониторинг и контрол. За момента разработките са за станции за нормален заряд, които пълнят акумулаторите на електромобилите за между 3 и 8 часа, но вече се правят проучвания и за колонки за бърз заряд (между 30 минути и 1 час). Източник: в. "Дневник" |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Задържаха 38-годишен благоевградчанин, ударил мъж с метален бокс
11:34 / 12.11.2024
Девет фирми искат да благоустрояват благоевградска улица
19:12 / 12.11.2024
Дупничанка с обзщетение след фалшиво позитивен тест за наркотици
10:25 / 12.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: