© Blagoevgrad24.bg | | За първите 6 месеца на 2010 г. на Националната телефонна линия за деца 116 111 са постъпили 46 320 обаждания, а проведените консултации са 8937. Най-активни в позвъняванията през този период са момчетата в тинейджърска възраст (76%). На телефона те споделят своите емоционални проблеми и търсят информация за разрешаването им. Основните въпроси са:
Прекъсване на връзката с любим човек;
Изневяра във връзката;
Първи влюбвания и как да признаят чувствата си;
Конфликти с приятели, отхвърляне от съученици.
Други важни теми, по които се търси помощ на телефон 116 111, са проблемите в семейството (развод на родителите, конфликти между поколенията, мъка на децата по родители, които са в чужбина). За това се обаждат около 10 % от децата.
Чести са и обажданията от роднини на дете в риск, съседи, приятели или граждани, които желаят да се информират за Националната телефонна линия за деца и нейните възможности или да подадат сигнал.
Само 5 % от позвъняванията са от родители. Те се обаждат във връзка с конфликти между тях и децата им, при съмнения за развитийни проблеми на децата или за да съобщят за ситуации, в които другият родител неглижира или упражнява насилие над децата.
Специалистите от телефон 116 111, след проведени консултации по телефона, са насочили сигналите към отделите за закрила на детето /187 случаи/ или към училищен психолог /228 случаи/.
Национална телефонна линия за деца 116 111 беше открита на 5 ноември 2009 г. Тя предлага информиране, консултиране и помощ за деца по всяко време на денонощието и е напълно безплатна от цялата територия на България. Екип от професионалисти с образование в сферата на психологията, специалната педагогика, социалните дейности, с опит и желание за работа с деца и юноши, поемат обажданията и се стремят да предложат подкрепа, насочване и помощ за различни проблеми на децата, тинейджърите, родителите.
Споделеното на телефон 116 111 остава поверително. Единствено, ако детето е в опасност, може да се ползва информацията, която се предоставя, за да се осигури помощ.
На линията може да се консултира всеки, но по проблеми, свързани с децата. Може да се обади възрастен и да съобщи за дете в риск или да потърси начин да помогне на дете. |