ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Д-р Александра Михайлова: 10 минути на ден е препоръчителното време за използване на устройства от децата в началния етап | ||||||
| ||||||
За да може да проговори едно дете, речта трябва да бъде включена в конкретни практически действия, обясни тя. "Общуването се усвоява в диалог и в комуникация с човек, близък до него, не чрез екрана. По този начин се включват не само слухът и артикулацията, но и действията, мислите, чувствата. Ако детето слуша реч от екрана и тези звукове не са насочени конкретно към него и не го подтикват към изпълнение на действия, то няма как да усвои езика по този начин. Те не му носят нищо, остават глухи празни звукове и не помагат за езиковото развитие“, обясни д-р Михайлова. Тя подчерта, че не се препоръчва използване на електронни устройства преди навършването на 2 и дори 3 години. "Периодът от 0 месеца до 3 години се означава като сензитивен период – периодът, в който най-много може да се въздейства върху едно дете. Тогава мозъчната активност достига своето максимално развитие“, поясни логопедът. 10 минути на ден е препоръчителното време за използване на устройства в началния етап. Това време се увеличава постепенно и достига максимум 1 час за възрастта между 2 и 5 години, отбеляза д-р Михайлова. Всяко дете се развива индивидуално и със собствени темпове. За норма се приема, че първите осъзнати думи се появяват на около 1 година, паралелно с неговото прохождане. "Много родители споделят, че тяхното дете проговаря доста по-рано – на 6-, 7-месечна възраст, под формата на срички – "па-па“, "ба-ба“, "ма-ма“, но това не е проговаряне. Това е лепетната реч, която подготвя същинския процес на проговарянето“, обясни д-р Михайлова. Тя отбеляза, че симптомите, които могат да предшестват бъдещи евентуални проблеми в езика и говора, са много широкообхватни. Те са свързани с проблеми с храненето и хранителните механизми – нарушена координация между сукане, гълтане и дишане, нарушения на дъвкането, трудно преминаване от пюрирана храна към храна на парчета и твърди парчета. "Това са първите сигнали, при които един родител може да се замисли, че има някакъв проблем при неговото дете“, посъветва специалистът. Д-р Михайлова обясни, че логопедичните проблеми могат да бъдат езикови или говорни. При езиковите е нарушена самата структура на езика, някакъв компонент от езиковата система, докато при говорните се нарушава самото учленение на конкретния звук. "Когато проблемът е фонетичен, се касае за т.нар. езиково нарушение. При него може да се наблюдава замяна на един звук с друг. Когато обаче е артикулационно, самият звук не се учленява правилно и не присъства в нашата езикова система – например т.нар. "френско "р“, даде примери тя. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: