Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Има смисъл да помпате гумите си с азот, но излиза по-солено
©
Помпането на четирите гуми с азот струва около 20 лв. (средно), което е 20 пъти по-скъпо от нормалното, безплатно напомпване, но тук може би не толкова цената е важна, защото все пак 20 лв. не са нещо непосилно на фона на днешните цени.

Важното е обещанието за дълго запазване на налягането в гумите. Но по-любопитното предположението, че азотът има положителен ефект върху износването и разхода на гориво.

Азотът има по-нисък коефициент на дифузия от кислорода поради малко по-големите си молекули, така че гумата спада по-бавно спрямо тази, напомпана с въздух. Тестове обаче показват, че дори след няколко месеца разликата в налягането между "конвенционални“ и "азотни“ гуми е само няколко стотни от бара.

Друг аргумент в полза на напомпването с азот е по-малката опасност от пожар. Наистина, гумите на самолети, болидите от Формула 1 или превозни средства, превозващи опасни товари, обикновено са пълни с азот, а не с въздух. Това има смисъл, защото тези гуми са подложени на изключително натоварване и могат да се запалят при дефект или недостатъчно налягане. Предимството на азота е, че не е запалим и дори потиска огъня. Кислородът, от друга страна, е в основата на всеки открит пламък, така че ускорява горенето.

Това предимство обаче не се отнася за конвенционалните автомобилни гуми. Топлинните напрежения върху гумите, типични за състезателни и кацащи самолети, никога не се постигат при нормални условия на движение по пътищата. "Газът за гуми“ обикновено съдържа около 90%, докато сгъстеният въздух съдържа около 78%. "Газът за гуми“ може да не е от най-високо качество, което означава, че няма да има голяма разлика с обикновения въздух.

Следенето на налягането в гумите остава зъдължително

Ако приемем, че загубата на налягане в здрава гума заради дифузия за 3 месеца е приблизително 0,1 бара, става ясно, че това не може да бъде причина за намаляване на редовните проверки на налягането в гумите. Други възможни загуби на налягане, например заради увреждане на гумата, играят много по-голяма роля, пише carmarket.bg. Специфичните свойства на азота обаче не влияят на загубата на налягане, тъй като всеки газ излиза през отвор в гумата! По този начин помпането с азот не ви освобождава от необходимостта да проверявате редовно налягането.

Експертите препоръчват да проверявате налягането веднъж на две седмици. При правилно настроено въздушно налягане бързото износване на гумата и увеличеният разход на гориво се елиминират. Следователно няма смисъл да плащате повече за напомпване с азот - обикновен въздушен компресор ще бъде достатъчен. Освен това твърдението, че "азотните“ гуми трябва да се проверяват по-рядко, е опасно, защото води до по-небрежно отношение към необходимостта да се следи налягането в гумите.

В крайна сметка, ако карате скъп бърз автомобил, 20-30 лв. за азот не са фактор, но в никой случай това не означава, че налягането в гумите не трябва да се проверява редовно.






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Водна криза
Парламентарни избори октомври 2024 г.
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Избори в САЩ
Влизането на България в Шенген
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@blagoevgrad24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: