Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Има смисъл да помпате гумите си с азот, но излиза по-солено
Автор: Екип Blagoevgrad24.bg 17:28 / 07.11.2024Коментари (0)895
©
Помпането на четирите гуми с азот струва около 20 лв. (средно), което е 20 пъти по-скъпо от нормалното, безплатно напомпване, но тук може би не толкова цената е важна, защото все пак 20 лв. не са нещо непосилно на фона на днешните цени.

Важното е обещанието за дълго запазване на налягането в гумите. Но по-любопитното предположението, че азотът има положителен ефект върху износването и разхода на гориво.

Азотът има по-нисък коефициент на дифузия от кислорода поради малко по-големите си молекули, така че гумата спада по-бавно спрямо тази, напомпана с въздух. Тестове обаче показват, че дори след няколко месеца разликата в налягането между "конвенционални“ и "азотни“ гуми е само няколко стотни от бара.

Друг аргумент в полза на напомпването с азот е по-малката опасност от пожар. Наистина, гумите на самолети, болидите от Формула 1 или превозни средства, превозващи опасни товари, обикновено са пълни с азот, а не с въздух. Това има смисъл, защото тези гуми са подложени на изключително натоварване и могат да се запалят при дефект или недостатъчно налягане. Предимството на азота е, че не е запалим и дори потиска огъня. Кислородът, от друга страна, е в основата на всеки открит пламък, така че ускорява горенето.

Това предимство обаче не се отнася за конвенционалните автомобилни гуми. Топлинните напрежения върху гумите, типични за състезателни и кацащи самолети, никога не се постигат при нормални условия на движение по пътищата. "Газът за гуми“ обикновено съдържа около 90%, докато сгъстеният въздух съдържа около 78%. "Газът за гуми“ може да не е от най-високо качество, което означава, че няма да има голяма разлика с обикновения въздух.

Следенето на налягането в гумите остава зъдължително

Ако приемем, че загубата на налягане в здрава гума заради дифузия за 3 месеца е приблизително 0,1 бара, става ясно, че това не може да бъде причина за намаляване на редовните проверки на налягането в гумите. Други възможни загуби на налягане, например заради увреждане на гумата, играят много по-голяма роля, пише carmarket.bg. Специфичните свойства на азота обаче не влияят на загубата на налягане, тъй като всеки газ излиза през отвор в гумата! По този начин помпането с азот не ви освобождава от необходимостта да проверявате редовно налягането.

Експертите препоръчват да проверявате налягането веднъж на две седмици. При правилно настроено въздушно налягане бързото износване на гумата и увеличеният разход на гориво се елиминират. Следователно няма смисъл да плащате повече за напомпване с азот - обикновен въздушен компресор ще бъде достатъчен. Освен това твърдението, че "азотните“ гуми трябва да се проверяват по-рядко, е опасно, защото води до по-небрежно отношение към необходимостта да се следи налягането в гумите.

В крайна сметка, ако карате скъп бърз автомобил, 20-30 лв. за азот не са фактор, но в никой случай това не означава, че налягането в гумите не трябва да се проверява редовно.






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Зима 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
В столичния кв. "Младост 1" откриха труп на жена, има следи от насилие
Риск от чума по дребните преживни животни
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@blagoevgrad24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: