ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Йосиф Меламед: Фридкин е човек, който по-скоро се интересуваше от идеите, отколкото от резултатите | ||||||
| ||||||
В този брой на предаването събеседниците правят творчески портрет на наскоро напусналия ни и изключителен режисьор Уилям Фридкин, който стои зад кино шедьоври като "Френска връзка", "Заклинателят" и "Магьосникът". Уилям Фридкин започва да твори през 60-те години на ХХ век в Америка. “Това е един период на травма, в който най-вече успява да се възползва за щастие самото изкуство, което ражда впоследствие и големите творци на 70-те години и т. нар. “ново течение" (New Hollywood) на американската филмова индустрия, от което се числи и самият Били Фридкин", коментира Меламед. “Най-силното оръжие на самия Фридкин във “Френска връзка" до голяма степен се оказва фактът, че филмът е базиран на реални събития, случили се именно през онова десетилетие", коментира киноведът относно филмовата класика от началото на 70те. “Тази груба, почти песъчлива картина, която напомня изключително много документалната стилистика на киното - той успява да я адаптира за своя игрален шедьовър, който се превръща в една вечна класика и който последват толкова много филми, които са по някакъв начин излезли изпод неговата егида". Навярно най-известният филм на легендарния кинорежисьор е смразяващият “Заклинателят", още известен като “Екзорсистът". “За мен “Екзорсистът" преди всичко е драма. Това е един филм, който разглежда чисто метафорично, в контекста на жанра “хорър", страха на родителите от съзряването и изскубването от семейното огнище на техните деца". За култовия трилър “Магьосникът" Меламед казва, че “това е един филм, с който дори и самият Алфред Хичкок би се гордял". На въпроса какво трябва съвременното кино да си вземе от творци като Уилям Фридкин, той отговаря: “Неговата смелост. Уилям Фридкин според мен беше режисьор, който предпочиташе да не снима филми, отколкото да снима неща, които просто може да направи, защото е достатъчно опитен. Той предпочиташе да провокира, да шокира публиката си и независимо от това с какъв резултат излизаха накрая неговите филмови продукции, те бяха филми, които носеха авторския почерк. Без компромиси, без външна намеса, без каквото и да е опити в услуга на това какво би искала да види публиката, за да може филмът да се продаде колкото се може по-добре. Фридкин е човек, който по-скоро се интересуваше от идеите, отколкото от резултатите". |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: