ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Истинската причина защо Черният петък се нарича "черен" | ||||||
| ||||||
Мнозина смятат, че терминът Черен петък произлиза от концепцията, че фирмите работят на финансови загуби или са "на червено“. Това обаче е невярно. По-точно обяснение на термина датира от началото на 60-те години на миналия век, когато полицейски служители във Филаделфия започнали да използват фразата "Черен петък“, за да опишат хаоса, който се получил, когато голям брой крайградски туристи дошли в града, за да започнат ваканционното си пазаруване и, през някои години посещавали съботния годишен футболен мач на армията и флота. Огромните тълпи създавали главоболие на полицията, която работила на по-дълги смени от обикновено, докато се справяха със задръствания, катастрофи, кражби от магазини и други проблеми. В рамките на няколко години терминът Черен петък се вкоренил във Филаделфия. Градските търговци се опитали да придадат по-хубаво лице на деня, като го нарели "Великия петък“. Фразата "Черен петък“, която означава положителен тласък в продажбите на дребно, не се разраства в цялата страна до края на 1980 г., когато търговците започват да разпространяват разказа за печалба от червено към черно. Черният петък беше описан като деня, в който магазините започнали да реализират печалба за годината и като най-големия ден за пазаруване в Съединените щати. Всъщност повечето магазини отбелязали най-големите си разпродажби в събота преди Коледа. През последните години Черният петък бе последван от други празници за пазаруване, включително Small Business Saturday, който насърчава купувачите да посещават местните търговци на дребно, и Cyber Monday, който насърчава пазаруването онлайн. Giving Tuesday също се появи, за да стимулира благотворителните дарения. В исторически план Черният петък има още една конотация, която не е свързана с пазаруването. През 1869 г. финансистите от Уолстрийт Джей Гулд и Джим Фиск се опитали да овладеят националния пазар на злато на Нюйоркската златна борса, като изкупили колкото се може повече от благородния метал с намерението да изстрелят цените до небето. В петък, 24 септември, намесата на президента Юлисес С. Грант доведе до пропадането на плана им. Фондовият пазар моментално се срина, пращайки хиляди американци във фалит. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: