ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Подценява ли се проблемът с качеството на въздуха в затворени помещения | ||||||
| ||||||
Кампанията има за цел да изследва замърсяването на въздуха в затворени помещения. Шест града са включени в инициативата за измерване на качеството на въздуха в класните стаи – София, Пловдив, Враца, Монтана, Горна Оряховица, Русе. "Някои от администрациите припознават кампанията – Враца, Монтана, Пловдив. Когато общината се ангажира като партньор, канят директорите на училищата и се получава много по-лесно“, обясни Христо Атанасов. Във Враца 15 детски градини и 5 училища са част от инициативата и имат по един датчик в класна стая като стартов тестов етап. "Когато ние правихме първите стъпки в Русе, дарихме 130 сензора на три училища и една детска градина и ги направихме изцяло. Сензорите измерват температура, влажност и въглероден диоксид. Това са трите основни параметъра, които показват микроклимата на едно затворено помещение. Могат да се мерят и много други неща, но тези параметри са напълно достатъчни“, обясни Христо Атанасов. Оптималната температура на затворено помещение е от 19 до 23 градуса. "Това е температурата, в която сме и продуктивни, и здравословни. Температура под 18 градуса е предпоставка да загубим имунитета си, а високата температура над 24 градуса източва силите ни. Високата температура също предразполага развитието на вируси. Температурата трябва да се управлява активно, най-добре с автоматизация“, смята той. Освен стандартното замърсяване в затворени помещения, което идва отвън, замърсител се явяваме и самите ние, дишайки и издишайки и използвайки кислорода. "Увеличението на въглероден диоксид в затворено помещение показва намаляването нивата на кислород. Другото, с което замърсяваме, вече пряко, са вирусите. Някои от тях са не по-малко опасни от COVID-19“, отбеляза Христо Атанасов. Особено висок риск от разпространяване на вируси има в училищна среда, тъй като вентилацията там не е добра, а контактите са много. При липса на кислород човек губи продуктивността си до 65% от възможностите си. "Стандартната среда в училище е такава, че децата използват 1/3 от когнитивните си способности“, посочи той. Според него решаването на тези проблеми могат да се случат чрез финансиране с европейски средства. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: