ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Учени: В любовта личността е по-важна от парите | ||||||
| ||||||
Изследователите са установили, че в САЩ, Франция и Канада се наблюдава рязък спад на икономическите фактори, когато става въпрос за избор на партньор. Финансите обаче все още остават важни при търсенето на партньор в Индия например. Д-р Куентин Липман, съавтор на изследването, и нейните колеги са установили, че в последно време при избора на партньор на преден план излиза личността, а не финансите. Това обаче е по-вярно за западните страни, докато в някои други, като Индия, финансовото състояние на човек все още играе важна роля, когато става въпрос за избор на партньор в живота. В хода на изследването били анализирани обяви на "самотни сърца“ в големи новинарски издания в Канада, Франция и Индия, както и публикации от 1950 до 1995 г. и обяви в регионални вестници в Канада и Съединените щати през 1995 г. Изследователите разделили всички обяви в четири отделни категории в зависимост от езика, на който били написани: "икономически“ – фокусиран върху финансовото състояние на потенциалния партньор; "личностен“ – съсредоточен върху личностните черти на потенциалния партньор (особено откритост и екстровертност); "физически“ – изразяване на предпочитания по тип телосложение; "вкусов“ – обхваща хоби и навици. Резултатите от анализа на съобщенията показват, че в периода от 1950 до 1995 г. значението на личността в западните страни е нараснало, докато значението на икономическите фактори напротив, се е снижило. Например към 1995 г. броят на думите, използвани от жените, за да опишат своя идеален партньор, които принадлежат към категорията "личност“, бил от 40 до 45%, а само 10% от думите били посветени на категорията "финанси“. Резултатите показват също, че съобщенията, написани от мъже, също съдържали от 35 до 40% думи, посветени на личността, и само 5% били фокусирани върху финансите. Но учените открили също, че тази тенденция не се отнася за Индия – както финансите, така и личността оставали ключови проблеми през този период. До 70-те години на миналия век 35% от думите, използвани в обявите, били свързани с финанси, а към 1995 г. техният брой е нараснал до 60%. Изследователите установили още, че в обявите има известно полово неравенство. При това учените отбелязват, че темата за финансите всяка година ставала все по-важна за жените, при мъжете също се отбелязвал ръст, но не толкова стремителен. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: