ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Всички скоростомери на коли лъжат | ||||||
| ||||||
Най-често скоростомерът забележимо надценява показанията на скоростта спрямо реалната, пише AutoMedia.bg. Средно с 3-6%. Когато видите, да речем, реални 70 км/ч на екрана на вашия смартфон, стандартният измервателен уред на арматурното табло може да показва от 73 км/ч до 78 км/ч в особено "тежки“ случаи. Освен това, колкото по-бързо шофирате, толкова по-значително се увеличава разликата между реалната скорост и показанията на таблото. Факт е, че скоростомерите са настроени по такъв начин, че водачът да не превишава разрешената скорост. Работи по следния начин. Шофьорът поддържа (според скоростомера) максималната "ненаказателна“ скорост на дадено място да речем 80 км/ч и се чувства страхотно. Но всъщност колата се движи със 75 км/ч. Смята се, че благодарение на такава невинна измама от страна на производителя, шансовете на водача да спре навреме при вида на внезапно появяваща се пречка на пътя леко се увеличават. А в случай на сблъсък го очакват малко по-леки последствия. Всичко това е страхотно. Но някои собственици на автомобили по същество не са доволни от подобни лъжи. Те вярват, че измервателният уред трябва да е точен. И точка. Как може да се постигне това? Факт е, че скоростомерът не измерва скоростта на автомобила спрямо пътя. Обикновено има сензор на изходящия вал на скоростната кутия на автомобила, който просто записва нейните обороти и предава данни на електронния блок. Той от своя страна преобразува "оборотите в минути“ в "километра в час“. По правило този параметър съответства на размера на гумата, препоръчан от производителя на автомобила като оптимален за този конкретен модел. Но ние знаем: ако монтирате по-големи колела, с по-голям радиус и обиколка, се оказва, че за един оборот то ще измине по-голямо разстояние от колело с по-малък радиус. Тоест, при същите "обороти в минута“ на изходящия вал на скоростната кутия, действителното разстояние, изминато от автомобила за един час, ще бъде по-голямо. Което ще доведе до намаляване на "скалата на лъжите“ на скоростомера. Експериментално е установено, че промяната на радиуса на гумата с един цол (при непроменени пропорции на сечението на гумата) - например от R16 на R17, води до увеличение на реалната скорост с около 2-3%. Което намалява грешката в показанията на скоростомера от завода 5% до по-приемливите 2-3%. Съответно, ако геометрията на каросерията и окачването на автомобила позволяват използването на джанти R18, а не R16, неточността на скоростомера може да бъде напълно елиминирана чрез монтиране на по-големи гуми и джанти на вашия автомобил. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: