ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Въртят се големи измами с коли втора ръка у нас | ||||||
| ||||||
"Почти всеки месец получаваме жалби, свързани с хора, които са си харесали кола онлайн, дали са съответна сума пари и след това колата не стига до тях. Харесваме си превозно средство онлайн и започваме комуникация с търговеца. Комуникацията веднага се прехвърля от имейл в чат приложение. Това за една фирма е подозрително. Червената лампичка трябва да ни светне и ако цената е значително по-ниска от цената на сходен клас автомобили", коментира Соня Спасова от Европейския потребителски център. Повод за съмнение е и ако договорът е на името на физическо лице, а не на фирма. "Търговецът изпраща проформа фактура с подпис и печат и договор, който много често не е на името на фирма, а на физическо лице, то е възможно да бъде в друга страна, а не там, където се очаква да е автомобилът", добави Спасова. Тя обясни, че обикновено физическото лице ни обещава, че колата ще бъде натоварена и докарана, но след като парите се преведат, търговецът спира да отговаря. "Нашата функция е да накараме хората да проверяват повече. Когато купуваме нещо, е добре да направим проверка на този търговец и на самата кола - в какво състояние", призова Спасова. Според нея е добре да се изпрати човек на място, за да бъдем сигурни, че автомобилът наистина е в състоянието, в което очакваме. Спасова допълни, че Европейският потребителски център може да помогне, само когато търговецът реално съществува и е от друга страна в ЕС, Исландия, Норвегия или Обединеното кралство. Има сигнали и за младежи, които играят онлайн игри, а телефоните им са свързани с кредитните карти на родителите. "Свързват се с техни онлайн приятели и с кодове, за да напреднат в нивата на играта, но се оказва, че това са кодове за покупка. Молбата ми е родителите да говорят с децата си", подчерта Спасова в ефира на Bulgaria ON AIR. Няма специален регистър, в който може да проверим дали онлайн търговецът съществува, но има безплатни търсачки, като една от тях е "Who is". "Може да изпишем адреса на сайта и да проверим какъв е рейтингът на търговеца, обикновено излизат и предупреждения от други хора, ако са пострадали", добави Спасова. На въпрос какви данни не трябва да предоставяме, тя отговори, че данни като ЕГН и номер на лична карта са прекалено чувствителни и е достатъчно да дадем имейл адрес и мобилен телефон за връзка. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Обновен и модерен Lidl отвори врати в Благоевград
14:27 / 04.11.2024
Тита иска във "Вип брадър"
20:15 / 03.11.2024
Експерт каза от какви търговски трикове да се пазим за Черния петък
09:45 / 03.11.2024
Ръст на тежките катастрофи в Кюстендилско
11:02 / 03.11.2024
Три прости съвета как да изберем вкусно кисело зеле
11:19 / 03.11.2024
Разводите в Кюстендил са най-чести между 40 и 49 години
09:16 / 03.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: