Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Защо двигателят не загрява до работна температура?
Автор: Екип Blagoevgrad24.bg 10:23 / 18.09.2023Коментари (0)270
© Sofia24.bg
Топлото време ще се задържи още няколко седмици, а след това ще дойде истинска, дъждовна и студена есен. И в един миг дори и най-невнимателните шофьори могат да забележат, че от "парното" на колата духа студен въздух. А след това ще видят и, че температурата на двигателя не стига до оптималните стойности. На какво се дължи този проблем, ви разказваме сега.

Някои от създателите на новата реалност ни казват, че да държиш колата да работи на празен ход е много вредно за природата. Затова, ако обичате, карайте, когато е студено, без да загрявате двигателя и като цяло колата трябва да се сменя на всеки три години. Това обаче може да е природосъобразно, но е вредно за двигателя на колата.

Разбира се, че двигателят трябва да се загрее: с повишаване на температурата металните елементи се разширяват, празнините достигат работни параметри и смазката се разпространява през каналите и цилиндрите в най-малко натоварен работен режим. 

Но друг е въпросът, който разглеждаме сега: Какво ще стане, ако колата, особено бензиновата, изобщо не иска да загрее? Причината за нежеланието на двигателя с вътрешно горене да достигне работни температури, като правило, се крие под капака. В три случая от четири - в охладителната система. Първото нещо, разбира се, е да се провери пространството за течове и разширителния съд. Следващата стъпка е капачките на радиатора и на разширителя. Клапите им трябва да работят и самите те да са затворени добре.

Между другото, би било добра идея да отворите гърловината за пълнене на масло и да издърпате измервателната пръчка - незагряването може да е първият симптом за навлизане на охлаждащата течност в маслото на двигателя. В този случай в двигателя определено ще се появи емулсия - бяла пяна, което е знак за предстоящ сериозен ремонт на двигателя. По-добре е да разбирате за такива проблеми възможно най-рано.

След като сте извършили гореописаната, доста достъпна и бърза диагностика и не сте намерили нищо критично, можете спокойно да отворите каталога с авточасти и да поръчате термостат: той обикновено напуска този свят, заседнал в отворено положение. Охлаждащата течност се движи само в голям кръг и двигателят не се загрява. Работата по подмяната на устройството не е трудна - с известна сръчност може да се направи и от вас самите, пише AutoMedia.bg. Между другото, много лесно е да проверите термостата: като поставите устройството в тенджера със студена вода и включите котлона, трябва да изчакате, докато водата заври. 

В този момент трябва да настъпят визуални промени във вътрешността му. Ако това не се случи, то мистерията е решена: причината за постоянната работа на двигателя при неправилни температурни условия е дефектен термостат.






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Григор Димитров в турнири през 2024 година
Парламентарни избори октомври 2024 г.
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Издирват майка на две деца от София
Катастрофа с военнотранспортен самолет край авиобаза Граф Игнатиево
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@blagoevgrad24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: