© | Чисто електрическите автомобили и хибридите съставляват 52% от продажбите на нови автомобили през миналата година в Норвегия срещу 40% през 2016 г., съобщава Независимата норвежка пътна федерация (OFV)."Никой друг не се доближава" от гледна точка на националния дял на електрическите автомобили, казва шефът на OFV Оейвинд Солберг Торсен. "За пръв път имаме пазарен дял на изкопаеми горива под 50%".
Норвегия освобождава новите електрически автомобили от почти всички данъци и дава безвъзмездни помощи, които могат да струват хиляди долари годишно по отношение на безплатен или субсидиран паркинг, повторно таксуване и използване на пътни такси, фериботи и тунели.
Миналата година Международната агенция по енергетика (МАЕ) заяви, че Норвегия е далеч по-напред от други страни като Холандия, Швеция, Китай, Франция и Великобритания в продажбите на електрически автомобили.
Според оценката на МАЕ, която изключва хибридни автомобили само с малък електрически мотор, който не може да бъде включен, продажбите на електрически автомобили в Норвегия нарастват до 39% през 2017 г. от 29 през 2016 г., когато Холандия е на второ място с 6,4%.
Продажбите на норвежки автомобили през 2017 г. се водят от Volkswagen Golf ( VOWG_p.DE ), BMWi3 ( BMWG.DE ), Toyota Rav4 ( 7203.T ) и Tesla Model X ( TSLA.O ). Tesla е чисто електрически, а другите са електрически или хибридни.
В много страни високите цени на автомобилите, задвижвани от акумулатори, ограничените диапазони между презареждането и дългите периоди на зареждане, обезкуражават купувачите. Производителите на автомобили казват, че недостатъците намаляват във времето с навзлизането на новите модели.
"Ние виждаме Норвегия като пример за начина, по който електрическата мобилност може да бъде насърчавана чрез интелигентни стимули", каза говорител на централата в Мюнхен. "Ситуацията вероятно ще е различна, ако тези стимули бъдат отменени."
Другите "добри примери" на политиките за насърчаване на търсенето на електрически автомобили включват Великобритания, Калифорния и Холандия, каза той. |