ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
82% от европейците са готови да променят навиците си за пътуване, ето защо | ||||||
| ||||||
Василев ще участва в европейска среща "Заедно за туризма в ЕС“ с представители на Консултативния комитет по туризъм към Европейската комисия на 7 февруари 2023 г., по време на която ще застъпи тезата си. Целта на срещата е да се обмени информация за туристическата екосистема, както и за публикуваните обещания и ангажименти на държавите – членки в подкрепа на съвместното изпълнение на документа "Път за преход в туризма“. Срещата ще насърчи заинтересованите страни да приложат на практика поетите ангажименти и да се присъединят към общността "Заедно за туризма в ЕС". Събитието се организира в хибриден формат - физически в Брюксел, и чрез онлайн участие. "Дигитализацията в туристическия сектор е в ход. Над 60% от покупките на туристически услуги се случват през мобилни устройства, но има още много какво да се направи“, заяви Димитър Василев. По думите му, необходимо е с ускорено темпо да се дигитализират процесите в туристическия бранш – от закупуването на туристическите услуги до наемането на туристически кадри, инвестиции в иновации, технологии и инфраструктура за да не изостава секторът по обем на приходи в структурата на европейската икономика. Използвайки "Път за преход в туризма“, Варна като туристическа дестинация може да увеличи пазарния си дял в бранша чрез разработването на проекти за устойчив туризъм екологични цели, развитие на културното наследство, уникално преживяване, достъпност и ефективно използване на ресурсите по програми "Хоризонт Европа“, "Творческа Европа“, "Еразъм+“, "Цифрова Европа“, "Европейски социален фонд плюс“, "Европейски фонд за регионално развитие и Кохезионен фонд“, "Фонд за справедлив преход“ и други европейски инструменти, коментира експертът по туризъм Явор Иванов. Проучване на Евробарометър показва, че 82% от европейците са готови да променят навиците си за пътуване в полза на по-устойчиви практики, включително консумиране на продукти с местен произход, намаляване на отпадъците и потреблението на вода, пътуване извън сезона или до по-малко посещавани дестинации и избор на възможности за транспорт въз основа на тяхното екологично въздействие. Основните интереси на туристите при избора на дестинации са свързани с природата (41%) и културата (42%), а една трета са готови да платят повече, за да подкрепят местната природа и местните общности. "За да отговори на новите тенденции в бранша, хотелиерството и всички услуги в областта на туризма трябва да въведат кръгови модели и да намалят отпечатъка си върху околната среда в съответствие с Плана за действие относно кръговата икономика и Плана за действие за нулево замърсяване“, смятат експерти. ЕС чрез свои финансови политики и инструменти подкрепя екологичния преход в туризма, от които може да се възползват отделните туристически региони и дестинации с цел намаляване разхищението на храни, повторното използване или рециклиране на всички пластмасови опаковки до 2030 г., събиране и пречистване на градските отпадъчни води, използване на възобновяеми и нисковъглеродни горива в морския транспорт и др. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: