Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Авиокомпаниите ще връщат бързо пари на пътниците при отмяна на полет
Автор: Екип Blagoevgrad24.bg 16:54 / 30.09.2021Коментари (0)272
© iStock
След разговори с Европейската комисия и националните органи за защита на потребителите 16 големи авиокомпании поеха ангажимент за по-добра информация и своевременно възстановяване на разходите на пътниците в случай на отмяна на полети.

През декември 2020 г. Комисията алармира отговорните органите за сътрудничество в областта на защитата на потребителите за справяне с анулирането и възстановяването на пари на няколко авиокомпании в контекста на пандемията COVID-19. 

След проведения диалог ангажиментите поети от авиокомпаниите са: 

 - в по-голямата част от случаите оставащото изоставане във възстановяването на средства е изчистено и на пътниците ще бъдат възстановени средства в срок от 7 дни, както се изисква съгласно правото на ЕС; 

 - пътниците ще бъдат информирани по-ясно за техните права в случай на отмяна на полет от авиокомпания; 

 - авиокомпаниите ще отдават еднаква тежест на своите уебсайтове, електронни писма и други съобщения до пътниците относно различните възможности, с които разполага пътникът в случай на отмяна на полет от авиокомпанията: смяна на маршрут, връщане на парите и – ако се предлага от авиокомпанията – възстановяване на сумата под формата на ваучер;

 - в комуникацията си с пътниците авиокомпаниите ясно ще разграничават отмяна на полети от авиокомпанията (и произтичащите от това законови права на пътника) от отмяна на полети от пътника (и евентуалните договорни права, които пътникът може да има в тези случаи съгласно реда и условията за превоз на авиокомпанията); 

 - на пътниците могат да се предоставят ваучери само ако изрично ги изберат. Повечето авиокомпании се съгласиха, че неизползваните ваучери, които пътниците в ранните етапи на пандемията е трябвало да приемат, могат да бъдат възстановени в пари, ако пътникът пожелае това; 

 - пътниците, които са резервирали полета си чрез посредник и изпитват затруднения да получат възстановяване на разходите от посредника, могат да се обърнат към авиокомпанията и да поискат да им бъдат възстановени директно. От авиокомпаниите се очаква да информират пътниците за тази възможност и за всички условия за искане на директно възстановяване на средства на своите уебсайтове.






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Мигрантски натиск към България
Зима 2024/2025 г.
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Риск от чума по дребните преживни животни
51-ото Народно събрание
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@blagoevgrad24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: