ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Брюксел маха винетките в ЕС и въвежда нов данък "задръстване" | ||||||
| ||||||
Брюксел смята, че винетките като възможност за плащане трябва да бъдат отменени от 1 януари 2018 г. както за товарните автомобили над 3 тона, така и за автобусите и за леките автомобили, и да бъдат заменени с тол система. Държавите, в които винетки в момента има, ще получат право да ги запазят до 1 януари 2024 г. за ТИР-овете и до 1 януари 2023 г. за леките коли, за да имат време да се организират да преминат към тол системата на заплащане. Освен че е по-справедлива, тол системата - заплащане според изминатото разстояние, ще позволи на ЕС да се представи по-добре и в борбата срещу затоплянето на климата и срещу замърсяването на въздуха, защото хората ще ползват магистралите, когато наистина им е необходимо, ако трябва да плащат на километър, смята Еврокомисията. Така принципът "замърсителят плаща", който е водещ в екологичната политика на ЕС, ще може да се приложи на практика. Брюксел смята, че при определяне на цената на тол таксите за леките автомобили трябва да се вземат предвид въглеродните емисии и други замърсители според описанието в документите на автомобила, като по-чистите и по-старите модели, хибридните, електрическите и дизеловите, се отделят в различни категории. За товарните машини освен СО2 емисиите значение за цената трябва да има и пътния данък, който фирмите плащат на държавата. Това разпределение ще замени сега съществуващата класификация на ТИР-овете EURO. Новата система за заплащане ползването на магистрали от леки коли трябва да се въведе от 1 януари 2022 г., казва Брюксел. Държавите, които не изискват заплащане за ползването на най-бързите си пътища, няма да бъдат задължени да въведат тол бариери, се казва в предложението на Еврокомисията. Тези, които решат да ползват тол системата, ще трябва да я прилагат не само върху магистралите, но и в участъци от други пътища, които преминават пред защитени или силно замърсени зони. Директивата ще позволи на властите да въведат и данък "задръстване" за онези пътища, които през определени периоди са силно натоварени и трафикът по тях е затруднен. Такъв от години се прилага в Лондон, за да се намали градският трафик в европейския мегаполис. Законодателният пакет се занимава и с условията на труд на шофьорите на ТИР и продължителността на работното им време. Западноевропейските държави от години се оплакват от социален дъмпинг на шофьори от новите страни, включително български, които са готови да работят по-дълго за по-малки заплати и социално осигуряване, измествайки така на пазара местните водачи. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятелиПокажи и всички отговори
на 04.06.2017 г.
0
на 31.05.2017 г.
+1
на 31.05.2017 г.
+1
на 31.05.2017 г.
+1
Коментарите са на публикуващите ги. Blagoevgrad24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета