ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Дълбоко дере подвело екипажа на Качински | ||||||
| ||||||
В това са убедени руските експерти, участващи в разследването на инцидента, предаде РИА "Новости". Според тях трагедията е можело да бъде избегната, ако полските пилоти са били по-опитни. В желанието си да угоди на чиновниците командирът на полета кап. Аркадиуш Протасюк се съгласил да предприеме смъртно опасното кацане. Освен това, доверявайки се на грешни отчети на височинните данни от щурмана, направил съдбовна грешка при определянето на скоростта на снижаване към пистата. Първата грешка на Протасюк била, че въобще се съгласил да извърши кацането. Той бил предупреден поне два пъти от диспечерите, както и от полски екипаж, кацнал преди него в Смоленск, че видимостта е под допустимата за кацане. От разшифрованите записи на разговорите в пилотската кабина се чувало как той казва на присъстващите най-малко две външни лица: "При такива условия е невъзможно да се приземим." Втората грешка била, че командирът задал скорост на снижаване 4 метра в секунда с включен автопилот. Третата дошла по вина на щурмана, който следял радиовисотомера. Поручик Артур Зентек се паникьосал, когато внезапно забелязал, че уредът, определящ разстоянието до земята по отразен в нея радиосигнал, показал по-голяма с около 40 м височина. Той алармирал Протасюк, че самолетът ще прелети пистата и командирът увеличил скоростта на снижаване до 8 метра в сек. Заради гъстата мъгла нито Протасюк, нито Зентек били в състояние да забележат, че рязкото "увеличаване" на височината се дължи на дълбоко дере. Голямата скорост на снижаване обаче довела до ударите на самолета във върховете на дърветата (виж графиките)и оттам до катастрофата. Основната част от отломките били разпръснати на 350-500 м от пистата. Руските експерти твърдят, че екипажът е бил толкова зает да слезе под ниските облаци, за да установи визуален контакт със земята, че не чул нито командата на диспечера "101-ви, хоризонт!" (101 е бил бордовият номер на самолета, а командата "Хоризонт" означава да спре снижаването), нито звуковата аларма на предупредителната система TAWS на борда. Полските експерти твърдят, че вина има и руският диспечер, защото подал командата си твърде късно - когато машината на президента Качински вече летяла на по-малко от 100 м височина. Източник: в. "Труд" |
Още по темата: | общо новини по темата: 18 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/3 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: