ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Европейска държава продава консервиран въздух на туристите за 80 евро | ||||||
| ||||||
Продуктът е пуснат от маркетингова агенция и твърди, че съдържа 21 процента кислород, 0,93 процента аргон, 0,04 процента въглероден диоксид и малък процент азот и неон, уловени от брега на езерото. "Мислехме да капсулираме езерния въздух в буркан, който след това да може да се носи навсякъде по света“, каза Даниеле Абагнале от агенцията, куратор на проекта, пред италианския всекидневник La Repubblica. "Веднъж отворен бурканът става държач за химикалки или ваза и може да се рециклира напълно.“ При близо 10 евро на парче, консервираният въздух изглежда като крещящ маркетингов трик - и не е оригинален. Можете да намерите кутии местен въздух на десетки места по света от швейцарските планини до остров Ман. И така, една голяма шега ли е, на която туристите се радват, или тези проби от въздуха имат някаква стойност? Манията по въздуха в кутии започва през 20 век Консервираният въздух всъщност е стара новина в Италия. След Втората световна война мъж на име Дженаро Чиараволо измисля "Aria di Napoli“. Чиараволо рециклира празни кутии от храна, раздадени от американските войски след освобождението, като твърди, че ги е напълнил с въздуха на града - и дори успява да ги продаде обратно на американците. Но изобретението на Чиараволо бе подчертано социално изявление и алегория за прочутата неаполитанска "cazzimma" - изкуството да си изобретателен и да се справяш с това, което имаш. Вероятно е и препратка към концептуалното произведение на Марсел Дюшан "Air de Paris“ от няколко десетилетия по-рано. През 1970 г. внукът на Сиараволо продължава непочтителния трик с изложба на Венецианското биенале. Той показа изпържен въздух от Милано, мъгла от лондонската улица Карнаби и свещен въздух от Рим. Въздушна консерва за спомен Повечето продавани днес въздушни кутии не са толкова остроумни или езотерични. Въздухът от 20 евро от остров Ман, остров в Ирландско море, твърди, че лекува носталгия и облекчава стреса, докато въздухът от Алтай в Китай е описан като "опияняващ“. Туристите дори могат да пишат върху кутиите, сякаш са пощенски картички. В южна Англия избухна абсурден спор за бизнес, продаващ бутилки корнуолски въздух за над 80 евро, който всъщност беше заловен в Девън. Компания, наречена fattrol, прави малко по-безсмислена версия. Те продават въздушни сувенири от различни популярни туристически дестинации, включително Атина, Венеция, Барселона и Лас Вегас. Тяхната версия в Токио, например, твърди, че съдържа 10 процента от места, включително кръстовището Шибуя, рибния пазар Цукиджи и хълмовете Ропонги. Производителите също така казват, че опаковката може да издържи на земетресение с магнитуд 9,0, пише euronews. Шегата настрана, тенденцията повдига въпроси относно етиката на производството на опаковки за несъществуващ продукт, добавяйки към огромното количество евтини дрънкулки за изхвърляне, рекламирани на туристите. Компаниите твърдят, че получавате сладка тенекия, която можете да изложите в дома си, но кутиите с лошо качество и невдъхновяващ дизайн най-вероятно се купуват само като глупав подарък за приятел без предвидена сантиментална стойност. Консервираният въздух повишава осведомеността относно замърсяването Има и някои по-малко хитри примери за консервиран въздух . През 2016 г. британската компания Aethaer пусна серия от контейнери, "пълни“ с въздух от една от петте зони с изключителна природна красота в страната, за да повиши осведомеността за замърсяването на въздуха. Съобщава се, че приходите от продажбата на бурканите са инвестирани в създаването на достъпни дихателни маски. От няколко години предприемачи бутилират сгъстен свеж въздух от места като Канада и Швейцария и го продават на жители в силно замърсени райони в Китай и Индия. Vitality, например, съдържа въздух, събран от канадските Скалисти планини. Контейнерите се доставят със специално проектирана капачка за спрей и маска и поддържат около 160 вдишвания. Главният изпълнителен директор на Vitality Моузес Лам каза пред BBC, че вижда в нея новата бутилирана вода. Присъдата на учените обаче е, че бутилираният въздух осигурява малко или никакви ползи за здравето. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Мъж и малолетно момиче пострадаха при пожар в Благоевград
11:12 / 19.11.2024
Преслава с голямо признание
09:19 / 19.11.2024
Кралица Камила каза последно сбогом
10:31 / 19.11.2024
Нова надежда за Сашка Васева
09:44 / 19.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: