ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Нашенец отвори заведение в Лондон и направи фурор! | ||||||
| ||||||
За вкуса на коктейла значение имат не само съставките, но и музиката, която се слуша. Ромът не е просто алкохол, всеки вид има различни подправки, които определят вкуса му. Това разказва Георги Радев, собственик на бар в Лондон от лятото на миналата година. Той бе един от лекторите на събитието "Бар на годината". Освен бар има вече има свой бленд ром, а клиентите му могат също да си направят в дестилерията на втория етаж на бара му Laki Kane. В него той предлага запознанство с тропическите коктейли с желанието да покаже какво е тики бар в 21 век. Във Великобритания тропическите коктейли са в разцвета си през 80-те години на миналия век, а собствениците на такива барове (наричани тики) често се имитират един друг, докато правят малки стъпки в развитието на концепцията. Георги Радев от Пловдив решава да направи крачка напред спрямо общото ниво и да комбинира всички тропически дестинации. А сега издава и книга с 50 коктейла. - Какво е да отвориш бар в Лондон? - Каквото е навсякъде по света. Единствената разлика е, че в Лондон наистина трябва да знаеш какво правиш, защото конкуренцията е убийствена. Ако направиш нещо, което не е достатъчно иновативно, ако нямаш вече създадено име, нещо, което да накара хората да дойдат, по-добре да не отваряш бар, защото и самата инвестиция е много голяма. Аз работя от 15 г. в тази сфера и съм видял, че барове, които наистина знаят какво правят, са много успешни, а тези, които не знаят, затварят за няколко месеца. Разходите са огромни и ако не почнеш да правиш пари до 5-6 месеца, просто умираш. - В този смисъл вие започнахте ли вече да правите пари? - Моето име е доста известно. Започнахме да правим пиар и маркетинг още при ремонта на помещението. Хората нямаха търпение това заведение да отвори. Отворихме в петък вечерта и беше някаква лудница. Мислехме си, че никой не знае, че вече сме отворили, а бяхме буквално "разбити". Имаме работа от първия ден, което е абсолютно нечувано, защото в Лондон се иска много време, за да може да изпратиш съобщението, което имаш чрез маркетинг, социални медии или каквото си решил, за да разберат хората за теб. Това, което има нужда от повече популяризиране, е дестилерията за ром на втория етаж, в която учим хората сами да си направят и да го отнесат със себе си в бутилка. Това не знам някъде по света да се предлага. Направихме уникална система, в която слагаш ром, добавяш подправки, натискаш едно копче и дестилацията започва. Тази концепция на бара е продукт на опита ми, събиран 15 години, а през последната от тях работих концентрирано по нея и по бранда - още преди да купим бара и да започнем ремонта. - Колко години Ви трябваха да се осмелите да отворите свой бар? - То не е само до осмеляване. Аз по принцип винаги влизам с главата напред и не се притеснявам дали ще стане, или не, защото единственият начин да разбереш е да опиташ. За да направиш нещо в Лондон, означава първо много голяма инвестиция. Затова и нямаше как сам да се справя. Имам бизнес партньор – родом от Кипър, но роден в Англия. Ние сме големи приятели от години, показах му бизнес плана си и така заедно започнахме. - Казвате, че много известни личности са сред Вашите посетители, с какво ги привличате, с какво се отличавате от другите? - По много неща сме уникални. Ние сме единственият бар в света, който не използва захар, а само натурални захари. Имаме лаборатория, в която смиламе сока от захарна тръстика и ползваме него за подсладител. Другото е, че използваме необичайни плодове, които се внасят само по поръчка. - Това не е ли много скъпо? - Да, така е. И затова нашият бар, който е непрекъснато пълен, би трябвало да прави много пари. Само че това не е съвсем така. А и на мен баровете са ми страст и не работя това за парите. Всеки иска да прави пари, но за мен това не е цел. Не смятам, че щастието е пари. Това, което ме прави щастлив, е, че аз правя нещо уникално. Хората идват в моя бар и казват: Хей, Жоро, какво си направил! По-скъпо е, но не бих го имал по друг начин. - Имате ли специално образование в тази сфера? - Аз съм завършил "Бизнес и финанси" в България, но понеже съм малко по-импулсивен и луд, това не беше много за мен. По времето, когато учех - завърших в края на 90-те години, се смяташе, че трябва да имаш добро образование. Започнах да уча в бар училището, което тогава съществуваше в Пловдив. После заминах за Англия и там се запознах с Дъглас Акра, който държеше едни от най-добрите барове в Лондон. Той ме взе под крилото си и започнахме да работим заедно. Сега той няма вече барове и е удивен от това, което аз постигнах, защото когато се запознахме, почти не говорех английски. Но аз не гледам на това като работа, а се забавлявам. Понякога се будя нощем с идея и ставам да си я запиша, друг път сутрин още докато съм в леглото и преглеждам неща през телефона си - също обмислям различни идеи. - При този успех конкуренцията краде ли Ви идеите? - Естествено. Две седмици след отварянето на Laki Kane London's tropical escape отвори заведение в Честър, което се казва Chester tropical escape, което е почти същото. Няколко месеца по-късно отвори The Pirate bar със същата като моята концепция. Хората непрекъснато копират. Но аз не се притеснявам от това, защото хората, които го правят, не знаят какви идеи и планове имам в главата си. Аз не мисля за днес, а винаги за две години напред. Конкуренцията е нещо здравословно, който се страхува от нея, не е конкурентоспособен. - Имате ли идея да отворите такъв бар и в София? - Мислил съм си. Преди години, когато заминах за Англия, идеята ми бе да се науча и после да използвам знанията си в България. Но колкото повече човек остава, толкова по-трудно става да се върне. Мислил съм си да отворя и в България бар. Преди четири години на този въпрос щях да каже абсолютно и категорично не. Но всеки път, когато се връщам в България, виждам как се развиват нещата и хората мислят не само как изглежда барът, но и какво е сърцето му – персоналът, коктейлите и т.н. Виждам, че тези неща се променят и хората започват да ходят там не защото е супер гъзария, а защото барманите там знаят какво правят. От тази гледна точка смятам, че някой ден ще се направи един Laki Kane и в София. - Как успявате да вървите напред, след като казвате, че сега вие предлагате най-доброто, а човек се учи от по-добрите от него? - Човек се учи от най-малките неща. Аз дори се уча от бар баковете (хората, които помагат на бармана логистично – да му носят лед и други). Ние си изстискваме грейпфрутите, които използваме, и от тях остават много парчета от месестата им част. Един такъв помощник дехидрадира тези остатъци, добави ксилитол и блиндира. Получи се нещо страхотно, което аз използвам в коктейли. Така че не е задължително само да се учиш от по-големите от теб. Трябва да бъдеш с отворен мироглед, че можеш да се научиш от всеки. Тогава именно започваш да се учиш. - Какви нови тенденции има при коктейлите, отчита ли се стремежът към по-здравословен живот? - Да, има такава тенденция, но дали в стремежа си да живеят здравословно хората винаги го постигат е отделен въпрос. Не е здравословно да си веган, ако ядеш 15 пакета чипс на ден например. Но е факт, че все повече хората мислят и за планетата. В нашия бар използваме зеленчукови сламки, пробваме и такива, направени от корк и царевица, за да не са пластмасови. Друга нова линия на поведение е като при храненето - да използваш максимално продуктите, да не хвърляш почти нищо. А хората няма да спрат да пият, така че е по-добре като го правят да е със здравословни съставки. Аз разработих на плодова основа различни продукти, които да са алтернатива на пиенето на ром с кола. - Къде по популярност са тики баровете сред другите, на лоялна клиентела ли разчитате основно? - В Лондон няма нещо, което да го няма, затова ми беше трудно да предложа иновация. Хората, които ходят по тики барове, ходят и по други, не се страхуват да опитат нови неща. Разчитаме и на лоялна клиентела, но и на нови клиенти. Менюто ще се сменя годишно, но има в различни периоди специални менюта, разработени с отделни брандове алкохол, покрай които се правят и специални събития периодично, за да не им омръзва на постоянните клиенти. - Кои са "задължителните" за опитване коктейли във Вашия бар? - "Лаки кейн", "Гинес пънч" и Пинъп зомби". |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 12.04.2019 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Blagoevgrad24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Нелепа смърт на АМ "Струма" край Бобошево
13:02 / 22.12.2024
Под снежна обсада: "Траянови врата" се оказа на 4 часа път от София
21:30 / 21.12.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета