Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Отворени прозорци потопили "Илинден"
Автор: Екип Blagoevgrad24.bg 10:22 / 21.03.2011Коментари (0)224
©
Снимка Архив
Техническа експертиза сочи, че отворените прозорци на долната палуба на кораба "Илинден" са една от основните причини за потъването на гемията в Охридското езеро през 2009 г. При инцидента тогава загинаха 15 български туристи.Според анализа, който е извършен у нас, през отворените прозорци е влязла вода, която е изместила центъра на тежестта и в комбинация с многото туристи корабчето се е обърнало и потънало. По документи "Илинден" е трябвало да бъде с неотваряеми прозорци, а всяка възможност те да бъдат открехнати е трябвало да е елиминирана. Това било записано и в плана, който касае конструкцията на кораба. Експерти коментираха още, че така трябва да са всички люкове на кораби, които са били военни. Капитанът на кораба Сотир Филевски заяви преди месец пред съда в Охрид, че наистина част от прозорците са се отваряли.Той обаче предупредил българските туристи да не ги пипат. Филевски обясни, че нямал видимост от контролната кабина за това дали указанията му се спазват. При прегледите на кораба никой не бил правил забележки за това, че прозорците можело да се отварят, заяви още Сотир Филевски пред съда.

Според българската експертиза причините за потъването на плавателния съд са комплексни. Още в деня на инцидента стана ясно, че едно от най-важните въжета за управление на кораба се е скъсало. Специалисти коментираха, че причина за това е фактът, че въжето не е било смазано като другото, което е останало здраво. Така "сухотата" на скъсаното въже е създала по-голямо напрежение при триенетоТова потвърждават и още няколко по-дребни повреди по него. Те са били забелязани при огледа на кораба след изваждането му от водата. Освен това и водещото колело за стоманеното въже не се е въртяло с лекота. Специалисти твърдят, че корабът имал проблем и с двете си водещи колела. Около оста на въртене на едното имало луфт. Огледът на кораба установил, че някои от нитовете на стоманената и ламаринената обвивка на кораба липсвали.За три години - от 2004 до 2007-а, на палубата на "Илинден" са се возили над 15 000 човека. Рекорден товар плавателният съд е понесъл преди години, когато на борда му имало 67 души.Освен разследването в България, от няколко месеца в Македония тече и съдебен процес. Подсъдими за трагедията са капитанът на гемията и експертът от компания "Лойд" Бранко Баич. Той обаче не се яви в залата и делото срещу него се гледа задочно. Следващото заседание по делото за инцидента за потъването на кораба "Илинден" е днес. Съдебният процес тече в Основния съд в Охрид. Очаква се на днешното заседание да бъдат обсъдени писмени доказателства, както и да бъдат разгледани снимки и видео записи, които са направени от пътуващи туристи на други кораби в езерото в деня на инцидента.

Източник: в. "Монитор"






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Зима 2024/2025 г.
Коледно-новогодишни празници 2024/2025
Природни стихии
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Хороскоп за деня
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@blagoevgrad24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: