© Blagoevgrad24.bg | | След трагедията със самолета "Еърбъс А320" на компанията Germanwings авиокомпаниите обмислят да въведат задължително правило за постоянно присъствие на двама души в кокпита на самолета. От днес полетите на няколко въздушни превозвача вече се осъществяват по този начин, а в близко бъдеще и други компании ще ги последват, смятат авиационни експерти.Експерти по авиационна безопасност вече предричат, че след злополуката с полета на Germanwings от Барселона до Дюселдорф, правилата за сигурност на борда на самолетите и в пилотските кабини ще бъдат променени.
"Основният пропуск при катастрофата със самолета на Germanwings е възможността само един човек да стои в кокпита, в който и да е етап от полета. Абсолютно правило е, че независимо какво се случва, в пилотската кабина винаги трябва да има двама души и дори на единия пилот да му се наложи да излезе, трябва да има друг обучен човек, който временно да го замести. Винаги двама души - това е задължително.", заяви Норман Шанкс - експерт по авиационна сигурност.
Заключената и подсилена врата на кокпита в самолетите е следствие от терористичните атаки от 11 септември 2001 г., когато ислямски терористи отвлякоха четири самолета и разбиха три от тях в кулите на търговски център в Ню Йорк и в сградата на Пентагона във Вашингтон.
"Заключените врати посредством електронен код са пряка последица от терористичните атентати в Америка - за да се предотврати достъпа на неоторизирани хора - в случая похитители - до пилотската кабина. Вратите се заключват и само с набирането на кода могат да се отворят. Въведоха се и системи за идентификация на влизащите в кокпита. Пилотите вътре могат да блокират отварянето на вратата, ако се усъмнят, че някой външен човек иска да влезе с престъпна цел.", обясни още Норман Шанкс.
След като прокурори в Германия и Франция обявиха, че вторият пилот Андреас Лубиц умишлено е разбил самолета на Germanwings в Алпите, няколко авиокомпании обявиха, че въвеждат правило за задължително присъствие на двама души в кокпита по време на полет. От 27 март това ще важи за превозвачите EasyJet, Norwegian Air Shuttle и Air Canada. Германските авиокомпании също обмислят подобна стъпка. |