Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Руският москвич - "Made in China"
Автор: Екип Blagoevgrad24.bg 13:58 / 30.11.2022Коментари (0)286
©
На 23 ноември бе открита "поточната линия" на "Москвич" в Москва в бившия завод на "Рено". Руски блогър обаче публикува видео, в което твърди, че колите не само са напълно китайски, но и се произвеждат изцяло на територията на Поднебесната империя.

За да станат руски, някои части на автомобилите се разглобяват и така се пращат в Русия, за да могат в московския завод те просто да бъде окомплектовани наново. Производство в класическия смисъл на думата, извън поставянето на табелите "Москвич" и "Произведено в Русия", в завода в Москва няма. 

Новината за планираното възкресение на съветската марка автомобили дойде през лятото, след като западни автомобилни концерни напуснаха страната заради инвазията на режима на Владимир Путин в Украйна. Руски медии още тогава съобщиха, че новите коли ще се правят в завода на "Рено", който бе национализиран след оттеглянето на френската компания. Там, твърди кметът на Москва Сергей Собянин, до края на годината ще са готови 400 бензинови и 200 електрически автомобила, пише boulevardbulgaria.bg.

Бързо стана ясно, че новият модел на фалиралата отдавна съветска марка всъщност е точно копие на китайския кросоувър JAC JS4 в две модификации - с бензинов и електрически двигател. Колите изглеждат напълно идентични - разликата е в емблемата на предния капак и името на модела. "Руският" вариант се казва "Москвич Яуза".

За възобновяване на автомобилопроизводството се наложи сътрудничество с китайския автомобилен производител Jac Motors, а в рекламни видеоклипове се говореше за помощта на китайците към "руските им приятели". Всъщност става дума за повече от помощ.

Произведеният изцяло в Китай автомобил получава титлата "Произведено в Русия", учуден е блогърът. И носи името "Москвич".

На този фон Руското министерство на промишлеността обяви, че производството в "Москвич" ще осигурява около 40 000 работни места в Русия. Дали това е така или част от кремълската пропаганда? Здравата логика подсказва, че е по-скоро второто. Факт е обаче, че автомобилният сектор е един от най-засегнатите от санкциите срещу Москва заради инвазията в Украйна. От началото на войната до края на октомври продажбите на нови автомобили в Русия са спаднали с 60% на годишна база.

В "приятелското" сътрудничество между Русия и Китай за възраждането на "Москвич" обаче има и западна следа. И тя води до германската автоиндустрия и в частност Volkswagen.

Компанията, произвеждаща китайските автомобили - JAC Motors, и Volkswagen Group обявяват съвместно предприятие за производство на електрически автомобили за китайския пазар през 2017 г. Марката трябва да е SEAT (също собственост на Volkswagen). През март 2018 г. официално се ражда съвместното предприятие JAC-Volkswagen, което обаче работи с новата марка Sol. Първият продукт е автомобилът SOL E20X - електрически кросоувър, комбинация между инженеринг на JAC iEV40 (JAC Refine S2 EV), но с предна част, моделирана от центъра на SEAT в Испания.

През 2020 г. Volkswagen Group заявява намерение да увеличи капитала на съвместното предприятие Jac-Volkswagen, като собствеността ѝ се повиши от 50% на 75%. Сделката изисква и инвестиции в JAG (JAC Group) - това е компанията-майка на JAC Motors (която стои зад т.нар. нов "Москвич"). Споразумението между страните, което подлежи на обичайните регулаторни одобрения, предвижда инвестиция от около 1 млрд. евро. По този начин Volkswagen Group ще придобие 75% от Jac-Volkswagen и съответно 50% от компанията-майка, собственик на дружеството, "помагащо" Русия с "Москвич".

Връзките и бизнес отношенията между автомобилния бранш в Германия и Китай са трайни. Както и германските инвестиции в социалистическата страна, като тук са не само Volkswagen, но и Mercedes Benz, и BMW. Запазването на пазарния дял на немските компании в Китай бе важна част от последната визита на канцлера Олаф Шолц в Пекин преди седмици.

Въпросът за мястото на Volkswagen на руския пазар, няма еднозначен отговор.

В първите месеци на войната се появиха съобщения, че концернът замразява производството си в руските си заводи. Прекратено бе и сътрудничеството с руската компания Gaz. Преди дни обаче прокремълската Gazeta.ru съобщи, че в Русия се продава новият Volkswagen Arteon - на цена от около 4,15 млн. рубли или 65 хил. евро.

През октомври новината бе, че Volkswagen разглежда различни сценарии, един от които е да продаде активите си в Русия. За потенциалната продажба първо съобщи германският вестник Frankfurter Allgemeine Zeitung. "Съществува ясна воля да се изтеглим напълно от страната", твърди пред FAZ неназован източник, близък до надзорния орган на автомобилния гигант.






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Реформи в БДЖ
Малолетни нападнаха служител в България мол
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Преброяване на населението 2021 година
Предаване "Цветовете на Пловдив"
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@blagoevgrad24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: