ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Студенти по психология консултират самотните и объркани българи | ||||||
| ||||||
"Паниката срива имунитета повече от всеки един вирус. Ако кажеш много пъти на човек да не се паникьосва, той ще го направи", обясни преди няколко дни пред "Нова" криминалният психолог Тодор Тодоров. Заради същата тази паника горещият телефон в Колцентъра на социалното министерство не спира да звъни, а въпросите са хиляди - от това какво да правят хора, останали без работа, до това как да се справят със самотата на изолацията. "За миналата седмица са над 2900 обажданията за петте дни в работното време на колцентъра", обясни Адриана Стоименова, зам.-министър на труда и социалната политика. Обаждат се всякакви хора, на всякаква възраст – останали без работа, останали без подкрепа от близки, както и такива, получили силни паник атаки. Заради всичко това от министерството са в готовност да пренасочат още служители, които да отговарят на всички в нужда. А те – не спират да звънят. В колцентъра е и Десислава Коцева - магистър по клинична психология в Софийския университет "Свети Климент Охридски". Тя обяснява, че в нетипична и непозната ситуация като тази, стресът и паниката бързо обземат съзнанието. "Смятам, че е много полезно, особено за самотни възрастни хора и трудно подвижни, които имат нужда, да поговорят с някой в такъв момент. Това е мотивацията ми да бъда тук", обяснява Десислава Коцева. На съседното бюро също е студентка по клинична психология. Признава, че се страхува от пандемията, но е учила как да се справя със страха. "Ние сме психолози и смятаме, че сме достатъчно добре подготвени, за да можем да вдигнем телефона и да успокоим човека, който е преценил, че трябва да се обади и да потърси помощ", обяснява Стефани Николова. От сутрин в 09:00 до 17:00 часа двете доброволки консултират всеки, който поиска психологическа помощ. Останалите, които се интересуват от правни въпроси, се прехвърлят на останалите служители в колцентъра, които знаят Законите наизуст и също успешно успяват да консултират. "Също така е важно да отбележим, че е направена координация с телефон 112, в случаи когато имаме сигнали за престъпления, битови травми и по-сериозни случаи от медицински характер, поддържаме връзка с колегите и гражданите ще получат навременна помощ", обясни зам.-социалният министър Адриана Стоименова. Колцентърът на социалното министерство ще продължи да дава и актуална информация за въведените мерки в социалната сфера до края на извънредното положение. |
Още по темата: | общо новини по темата: 11950 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/1992 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: