© | | Експерти в сферата на транспорта от Италия, Великобритания, Белгия, Португалия, Румъния, Гърция и Чехия идват в Разлог, за да споделят своя опит. Красивият български град ще бъде домакин на шестия семинар и обучение в рамките на международен проект "Европейски модел за обществен транспортен орган" (ЕРТА). Семинарът и обучителния курс с акцент върху транспорта ще се проведат на 29 и 30 октомври в конферентната зала на "Пирин голф хотел & СПА" в Разлог.Община Разлог е част от екипа на ЕРТА и по време на работните срещи на дискусия ще бъде поставено управлението на договори за транспортни услуги, изискващи опит и гъвкавост. Изучаване на местния институционален контекст, с акцент върху обществените транспортни власти или публични транспортни агенции на изпълнителната власт е цел на проекта.
Семинарът на 29 октомври ще се занимава с темата "Управление на договор за услуга: политики в действие". В допълнение на основните концепции и опити на европейско ниво, участниците ще се запознаят и с българския опит, който ще бъде представен от експерти от Столична община и от Центъра за градска мобилност - София. В Разлог ще бъдат споделени и перспективите на различните участници относно качеството и количеството на транспортните услугите.
Транспорт, който отговаря на търсенето ще бъде в основата на курса на обучение, който ще се проведе на 30 октомври. По време на обучителния курс ще бъдат представени добри практики от Европа за управление на договор за услуга за транспорт и тяхната правната рамка. Ситуацията на Разлог с неговите нужди, изисквания и ограничения ще бъде обсъден с местни представители.
Подходът на ЕРТА е насочен към успешен трансфер на знания и добри практики, свързани с обществени транспортни власти, ефективно изграждане на капацитет и положително въздействие върху местните политики. Мисията на проекта е да повиши устойчивостта на обществения транспорт с акцент върху екологичните, енергийните и икономическите аспекти. Проектът "Европейски модел за обществен транспортен орган" (ЕРТА) се финансира от програма INTERREG IVC. |