ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Обсъдиха създаването на "Бранд Кюстендил" | ||||||
| ||||||
Домакин на форума бе кметът на Община Кюстендил инж. Огнян Атанасов. "Стандарт", община Кюстендил, Общество "Културно наследство" – българският представител на Европа Ностра и Националният борд по туризъм събраха на дискусия зам.-министъра на културата Чавдар Георгиев, областния управител инж. Александър Пандурски, народни представители от региона, председателя на Общински съвет Димитър Велинов, зам. -кмета Кристиян Иванчов и представители на бизнеса, неправителствения сектор и научните среди, за да начертаят поредния регионален бранд за развитие чрез културно-исторически, приключенски, поклоннически и балнео туризъм. Министерство на туризма е институционален партньор на кампанията. Сред специалните гости бяха изпълнителният директор на Националния борд по туризъм д-р Полина Карастоянова и директорът на НИМ доц. Бони Петрунова. Форумът се проведе сред картините на самобитния кюстендилски художник Стоян Венев, на който тази година честваме 120-та годишнина от рождението. Пред гостите бяха експонирани артефакти от съкровищницата на фонда на РИМ Кюстендил- копия на сечените в Пауталия монети, на античен постамент за слънчев часовник от Антична Пауталия от II- III в., на древна настолна игра- манкала. Нейният прототип е керамичен предмет с 16 полусферични ямички, намерен в енеолитно селище край село Слатино. Изящните Девойки "Кюстендилска пролет“ посрещнаха гостите по стара българска традиция с питка и мед. Участниците във форума се насладиха и на кулинарното бижу на района- майсторски приготвени зелници. Участниците в дискусията приветства кметът инж. Атанасов. "Кюстендил има огромен потенциал- богата история, минерална вода, паметници на културата, ски дестинация. Имаме уникалния Скакавишки водопад , както и Осоговската планина - дадености, които в съвкупност могат да се открият на много малко места, не само в България, но и по целия свят. Освен това, минералната ни вода е лековита, Кюстендил не е просто SPA дестинация, а Medical Spa, заради лечебните свойства на кюстендилската минерална вода. За съжаление до този момент един от основните ни проблеми за развитието на туризма е, че не популяризираме тези богатства в нашата община, достатъчно. Липсва реклама. За това благодаря за поканата от "Бранд България", да създадем "Бранд Кюстендил", който да бъде част от форума." - заяви кметът на община Кюстендил инж. Огнян Атанасов. "Едно от най-големите богатства на областта е водата. Затова е важно да намерим своето място на картата на България на балнеологията и спа туризма", заяви областният управител инж. Александър Пандурски. Имаме нужда от мастър план, икономически, ясен път който да очертае всички възможности за развитие. В Кюстендил имаме много дадености, но те трябва да намерят своята функция. Тогава идват резултатите, подчерта д-р Полина Карастоянова, изпълнителен директор на Националния борд по туризъм. Зам.-министърът на културата Чавдар Георгиев препоръча да се направи маркетингова стратегия на всички дадености в област Кюстендил. "Нужно е развитието на туризма да е съчетано с икономическото развитие на града и привличането на инвеститори“, категоричен бе Георгиев. Кюстендил е от малкото общини в България, които нямат нито един държавен културен институт", посочи още заместник-министърът и допълни, че ще се радва да види инициатива от местната власт в тази посока. Поне три са причините, които спъват превръщането на Кюстендил в атрактивна туристическа дестинация, посочи Славка Бозукова- издателят на "Стандарт" и председател на Общество "Културно наследство" - българският представител на Европа Ностра. Първата е липсата на реклама. В противен случай Стобските пирамиди биха събирали поне толкова хора, колкото Мелнишките, каза председателят на Общество "Културно наследство". В учебниците е написано за неолитните жилища в софийския район Слатина. Кой обаче знае за находките във село Слатино? А за царските мощи в "Св. Георги“, попита тя. Втората причина е липсата на туристическа инфраструктура. Нужни са и туристически пакети, които да се предлагат от туроператорите за няколко от най-атрактивните обекти от материалното и нематериалното наследство, които да допълнят чудесната палитра от фестивална програма на града, каза още Славка Бозукова. Третата стъпка, която Кюстендил трябва спешно да предприеме, е дигитализацията. Сайтът на община Кюстендил безспорно има нужда от спешна промяна, ако ще е портал за туристите, заяви г-жа Бозукова. И даде конкретен пример. В сайта има един туристически маршрут, без атракции, без QR-кодове и 3D изображения. Представителите на Сдружение по туризъм Кюстендил подчертаха, че работят в сътрудничество с община Кюстендил в реализацията на различни проекти, като Хисарлъка Expеrience, които целят развитието на туристическия потенциал на района. Общественикът и почетен гражданин на Кюстендил Румен Манов бе категоричен, че трябва да се преодоляват противоречията, защото "ние сме дребни, а Кюстендил е вечен“! Това е третият регионален бранд, който "Стандарт", Общество "Културно наследство" и Националният борд по туризъм правят в рамките на голямата кауза Бранд България, издигната от вицепремиера и външен министър Мария Габриел в стратегически държавен приоритет. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Велинград отстъпи първото място по скъпи оферти за Нова година
12:11 / 24.11.2024
Ще увеличат ли двойно цената на "Синята зона" в Благоевград?
08:50 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: