Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Обсъдиха създаването на "Бранд Кюстендил"
Автор: Венцислав Илчев 09:59 / 23.03.2024Коментари (0)996
© Община Кюстендил
В Кюстендил се проведе дискусия относно разработването на туристически бранд на града, съобщиха от пресцентъра на Община Кюстендил. Как единствената по рода си лековита минерална вода, с богато съдържание на сяра, невероятните ски писти в Осоговската планина, чудесата на Кюстендил на 8000 години, фолклорни традиции и културни фестивали в областта да бъдат превърнати в бранд за развитие на туризъм 4 сезона се обсъди на специалната дискусия пон надслов "Бранд Кюстендил - нови, модерни възможности за балнео, културно-исторически и ски туризъм".

Домакин на форума бе кметът на Община Кюстендил инж. Огнян Атанасов. "Стандарт", община Кюстендил, Общество "Културно наследство" – българският представител на Европа Ностра и Националният борд по туризъм събраха на дискусия зам.-министъра на културата Чавдар Георгиев, областния управител инж. Александър Пандурски, народни представители от региона, председателя на Общински съвет Димитър Велинов, зам. -кмета Кристиян Иванчов и представители на бизнеса, неправителствения сектор и научните среди, за да начертаят поредния регионален бранд за развитие чрез културно-исторически, приключенски, поклоннически и балнео туризъм. Министерство на туризма е институционален партньор на кампанията.

Сред специалните гости бяха изпълнителният директор на Националния борд по туризъм д-р Полина Карастоянова и директорът на НИМ доц. Бони Петрунова.

Форумът се проведе сред картините на самобитния кюстендилски художник Стоян Венев, на който тази година честваме 120-та годишнина от рождението. Пред гостите бяха експонирани артефакти от съкровищницата на фонда на РИМ Кюстендил- копия на сечените в Пауталия монети, на античен постамент за слънчев часовник от Антична Пауталия от II- III в., на древна настолна игра- манкала. Нейният прототип е керамичен предмет с 16 полусферични ямички, намерен в енеолитно селище край село Слатино.

Изящните Девойки "Кюстендилска пролет“ посрещнаха гостите по стара българска традиция с питка и мед. Участниците във форума се насладиха и на кулинарното бижу на района- майсторски приготвени зелници.

Участниците в дискусията приветства кметът инж. Атанасов.

"Кюстендил има огромен потенциал- богата история, минерална вода, паметници на културата, ски дестинация. Имаме уникалния Скакавишки водопад , както и Осоговската планина - дадености, които в съвкупност могат да се открият на много малко места, не само в България, но и по целия свят. Освен това, минералната ни вода е лековита, Кюстендил не е просто SPA дестинация, а Medical Spa, заради лечебните свойства на кюстендилската минерална вода. За съжаление до този момент един от основните ни проблеми за развитието на туризма е, че не популяризираме тези богатства в нашата община, достатъчно. Липсва реклама. За това благодаря за поканата от "Бранд България", да създадем "Бранд Кюстендил", който да бъде част от форума." - заяви кметът на община Кюстендил инж. Огнян Атанасов.

"Едно от най-големите богатства на областта е водата. Затова е важно да намерим своето място на картата на България на балнеологията и спа туризма", заяви областният управител инж. Александър Пандурски.

 

Имаме нужда от мастър план, икономически, ясен път който да очертае всички възможности за развитие. В Кюстендил имаме много дадености, но те трябва да намерят своята функция. Тогава идват резултатите, подчерта д-р Полина Карастоянова, изпълнителен директор на Националния борд по туризъм.

Зам.-министърът на културата Чавдар Георгиев препоръча да се направи маркетингова стратегия на всички дадености в област Кюстендил. "Нужно е развитието на туризма да е съчетано с икономическото развитие на града и привличането на инвеститори“, категоричен бе Георгиев.

Кюстендил е от малкото общини в България, които нямат нито един държавен културен институт", посочи още заместник-министърът и допълни, че ще се радва да види инициатива от местната власт в тази посока.

Поне три са причините, които спъват превръщането на Кюстендил в атрактивна туристическа дестинация, посочи Славка Бозукова- издателят на "Стандарт" и председател на Общество "Културно наследство" - българският представител на Европа Ностра. Първата е липсата на реклама. В противен случай Стобските пирамиди биха събирали поне толкова хора, колкото Мелнишките, каза председателят на Общество "Културно наследство".

В учебниците е написано за неолитните жилища в софийския район Слатина. Кой обаче знае за находките във село Слатино? А за царските мощи в "Св. Георги“, попита тя.

Втората причина е липсата на туристическа инфраструктура. Нужни са и туристически пакети, които да се предлагат от туроператорите за няколко от най-атрактивните обекти от материалното и нематериалното наследство, които да допълнят чудесната палитра от фестивална програма на града, каза още Славка Бозукова.

Третата стъпка, която Кюстендил трябва спешно да предприеме, е дигитализацията. Сайтът на община Кюстендил безспорно има нужда от спешна промяна, ако ще е портал за туристите, заяви г-жа Бозукова. И даде конкретен пример. В сайта има един туристически маршрут, без атракции, без QR-кодове и 3D изображения.

Представителите на Сдружение по туризъм Кюстендил подчертаха, че работят в сътрудничество с община Кюстендил в реализацията на различни проекти, като Хисарлъка Expеrience, които целят развитието на туристическия потенциал на района.

Общественикът и почетен гражданин на Кюстендил Румен Манов бе категоричен, че трябва да се преодоляват противоречията, защото "ние сме дребни, а Кюстендил е вечен“! Това е третият регионален бранд, който "Стандарт", Общество "Културно наследство" и Националният борд по туризъм правят в рамките на голямата кауза Бранд България, издигната от вицепремиера и външен министър Мария Габриел в стратегически държавен приоритет.






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Античен град Хераклея Синтика разкрива още от тайните си
Бюджет 2025
Почина Лиъм Пейн
51-ото Народно събрание
Зима 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@blagoevgrad24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: