ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Повече от 110 години жп линия в Кюстендил чака влакът от Скопие | ||||||
| ||||||
Самата изложба проследява нелекият път на идеята за железопътно свързване по трасето София – Кюстендил – Скопие, което има един период от зараждане до нереализиране, а именно 150 години. "Век и половина е този стремеж – да се реализира идеята. Век и половина са усилията, както на българската държава, така и на хората които преди това са замислили железопътната линия, а именно през 70-те години на ХIХ век“, каза при откриването на изложбата Ангел Джонев. В началото се представя държавнотворното слово, показани са множество приети закони и наредби, както и последващите строителни етапи. През 1893 година е завършен участъкът София – Перник, открит е на 8 декември същата година. През 1897 година линията достига до Радомир, започва строителството й до Кюстендил и границата с Османската империя при Гюешево, през 1898 година, но претърпява фиаско поради финансови и поради външнополитически причини. "Финансовите и външнополитическите причини съпътстват нереализираното на тази линия дълъг период от време – все до днес. В нея има много геополитика, преодолени са обаче в участъка Радомир – Кюстендил – Гюешево, през 1909 г. – 1910 година, когато линията достига до тези две населени места“, допълни историкът. Той посочи, че повече от 110 години железопътната линия чака на границата влакът на нашите съседи. Тази година ще бъде отбелязана и друга годишнина, а именно 30 години от първата копка на железопътното трасе Беляковци – Деве баир, в Република Северна Македония. "Не са благоприятни нещата в международен план и днес, по отношение на тази железница. В момента участъкът от Куманово до Крива Паланка е строителна площадка, но все още не е започнато изграждането на участъка от Крива Паланка до Деве баир. Новата власт в Република Северна Македония размаха пръст на този проект и съобщи, че е много скъп за да бъде довършен. На територията на България все още нямаме завършен проект за модернизация на линията от Радомир, през Кюстендил до Гюешево“, завърши Ангел Джонев. Доц. д-р Ангел Джонев. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Първи ноемврийски сняг заваля в Благоевград
09:11 / 11.11.2024
В Симитли спират водата за няколко дни
09:12 / 11.11.2024
Първи залп на оръдията за сняг в Банско за предстоящия зимен сезон
14:44 / 10.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: