
ЗАРЕЖДАНЕ...
Разлог бе домакин на семинар по съвместен международен проект | ||||||
| ||||||
Двете събития събраха на едно място представители на партньорите по международен проект EPTA, които са жители на 8 държави (Белгия, Англия, Португалия, Италия, Чехия, Гърция, Румъния и България) членки на ЕС, експерти от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, експерти от Столична община и Центъра за градска мобилност - София, представители на общините Разлог, Петрич и Струмяни, както и други представители на заинтересовани правителствени и неправителствени организации. По време на срещите бяха представени презентации по две основни теми "Управление на договор за услуга: политики в действие" и "Добри практики за управление на договор за услуга и тяхната правната рамка". На дискусия бяха подложени основните концепции и опит на европейско ниво. Развитието на транспортните услуги, адаптирани към специфичните нужди на населението, с известна степен на гъвкавост в България ще създаде транспорт, който отговаря на търсенето и нуждите на хората. Таксиметровите услуги са транспорт от типа "от врата до врата", обществения транспорт е нещо по-различно, подчерта Томасо Бонино от Асоциацията по мобилност и транспорт в Болоня (Италия). Гъвкави транспортни услуги не означават гъвкави таксиметрови услуги. Гъвкави транспортни услуги, означават по-високи стандарти за качество и нови бизнес възможности, допълни италианският експерт в сферата на транспорта. Стив Райт от Университета в Абърдийн, Шотландия фокусира семинарът върху управлението на обществените поръчки за транспортни услуги. В своята реч той подчерта основните понятия, свързани с обществените поръчки за услуги и тяхното управление. Той илюстрира поуки чрез примери от редица европейски страни. Така например в Лондон са повишили събираемостта на приходите след като 700 транспортни маршрути са били обявени на конкурентни търгове, в резултат, на което с 68% се е увеличил броя на пътници от 1999 г. насам. В основата на успеха е широкото използване на стимули за подобряване на качеството и допълнителни стимули свързани с удовлетвореността на клиентите, качеството на превозните средства и качеството на шофьора. Ежегодно на проверка се подлагат 17 000 автомобила, извършват се 33 000 инспекции чрез т.нар. таен пътник, с което се проверяват и се дава оценка на около 6500 шофьори годишно. След края на изключително успешното международно събитие в Разлог, по време на което бяха изнесени 16 презентации, бе потвърдена следващата работна среща по проект EPTA, която ще бъде през месец март 2014 г. в Прага, Чехия. |
Абонирайте се за mail бюлетина ни ! | |
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона. | ![]() |
e-mail: |
Ще почивате ли идната зима? | |
Да, в България | |
Да, в чужбина | |
Не | |
Не съм решил/а още |
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg