
ЗАРЕЖДАНЕ...
С 50 млн. евро може да се възстанови Рилската железница | ||||||
| ||||||
Според него най-добрият начин за намирането на тези средства е Оперативна програма "Транспорт", по която обаче може да кандидатства единствено Национална компания "Железопътна инфраструктура". Другите варианти за финансиране е чрез публично-частно партньорство или изцяло частна инвестиция. Според Костадин Катин трябва да се акцентира върху положителния екологичен ефект от възобновяването на железницата и намаляване на трафика на автомобили в посока Рилския манастир. По думите му този вид транспорт ще стане много популярен сред туристите и поклониците към Рилския манастир и ще допринесе за раздвижването на региона. Той посочи, че идеята е този влак да тръгва от гара Кочериново, която е част от международната линия за Гърция. Според Костадин Катин основната причина за закриване на железопътната линия преди години е била да се спре потокът от поклонници към Рилската света обител. "Ако това нещо се представи като аргумент на сегашното ръководство на манастира си, мисля, че няма да имаме никакви проблеми", коментира Катин. В коментар на тази идея игуменът на Рилския манастир Адрианополският епископ Евлогий заяви, че за условията в България това е неосъществимо. "Ние не го виждаме въобще. Ще се наруши екологията. Трябва да се сече наново, да се прокарват пътища, което няма как да стане", коментира игумен Евлогий. Той посочи, че в момента река Рилска е естествена преграда на евентуални пожари, която предпазва Рилската гора от огнената стихия. "Представете си един фас, хвърлен от прозореца на това влакче, какво ще предизвика", допълни Адрианополският епископ. Според него подобна железница ще бъде неизползваема през зимните месеци, а пътуването ще бъде много дълго. . Източник: радио "Фокус" |
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg